آموزش, وبلاگ سیمیا

ساده ترین زبان ها برای یادگیری برنامه نویسی

ساده ترین زبان ها برای یادگیری برنامه نویسی

زبان

وقتی قصد دارید به عنوان یک توسعه دهنده شناخته شوید و زبان برنامه‌نویسی جدیدی را به مهارت‌هایی که به آن مسلط هستید اضافه کنید، زبان‌ های خاصی وجود دارند که نسبت به موارد دیگر، از منحنی یادگیری به‌مراتب کم‌شیب‌تری(ساده تری) برخوردارند. طبق گزارش WP Engine از 909 دولوپر در ایالات متحده، مشخص شد که ایالت کالیفرنیا بیشترین میزان برنامه‌نویس‌ها را با 14 درصد در اختیار دارد و حجم زیادی از برنامه‌نویس‌ها در ایالاتی مانند فلوریدا، نیویورک و تگزاس سکونت دارند. در ارتباط با جنسیت دولوپرها هم مشخص گردید نزدیک به 70٪ برنامه‌نویس‌ها را مرد و 30% مابقی را بانوان تشکیل می‌دادند.

همواره یکی از دغدغه‌های کسانی که تازه قصد قدم گذاشتن به دنیای برنامه‌نویسی کرده‌اند این است برنامه‌نویسی کار دشواری است و چگونه می‌شود راحت‌ترین زبان را برای شروع انتخاب کرد؟ در همین راستا، در ادامه با 10 مورد از ساده‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا خواهیم شد به‌طوری‌که در مقابل هر زبان، درصدی از توسعه دهنده ها که طبق این گزارش به آن‌ها رأی داده‌اند مشخص شده است.

فست پریلند

1. (HTML (13.3%

اچ‌تی‌ام‌ال هم به‌عنوان ساده‌ترین زبان برای یادگیری و هم به‌عنوان زبانی که برنامه‌نویس‌ها احساس راحتی بیشتری با آن می‌کنند شناخته می‌شود (البته حتماً به‌خاطر داشته باشیم که HTML هرگز به‌عنوان یک زبان‌ برنامه‌نویسی شناخته نمی‌شود بلکه صرفاً یک زبان نشانه‌گذاری (Markup) است که برای ساخت صفحات وب به‌کار گرفته می‌شود). این زبان که در سال 1990 ساخته شد، یکی از ابزارهای اصلی ساخت صفحات وب استاندارد و اپلیکیشن‌های مختلف برای کار درون مرورگرها است.

پریلند

2. (Python (9%

پایتون به‌خاطر خوانایی بالا و سینتکس ساده‌اش که یادگیری آن‌را ساده‌تر کرده است شناخته می‌شود؛ براساس این گزارش، «طراحی پایدار و سادگی پایتون باعث می‌شود این زبان خصوصاً برای کدنویس‌های تازه‌کار به زبانی قابل‌استفاده‌ و راحت تبدیل شود». طراحی زبان پایتون در سال 1989 آغاز شد و از اولین عرضهٔ آن در سال 1994، چیزی بیش از 25 سال می‌گذرد.

3. (Javascript (6.2%

جاوااسکریپت زبانی اپن‌سورس و ترکیبی از زبان‌های سی، سی‌پلاس‌پلاس و برخی فانکشن‌های جاوا است که طراحی شده تا برای برنامه‌نویس‌ها امکاناتی را فراهم کند تا آن‌را به‌عنوان زبانی که بهترین نتیجه را برای‌شان در ساخت وب اپلیکیشن‌ها و اپ‌های هیبریدی موبایل به ارمغان می‌آورد انتخاب کنند. جالب است بدانید جاوااسکریپت رتبهٔ اول را در لیست خلاق‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به خود اختصاص داده است.

4. (PHP (4.9%

پی‌اچ‌پی زبانی اپن‌سورس و اسکریپتی است که به‌طور خاص برای توسعهٔ وب طراحی شده است و این امکان را دارد تا به‌سادگی با کدهای HTML ادغام گردد؛ لازم به‌ذکر است که PHP درحال‌حاضر به‌عنوان پرکاربردترین زبان برای ساخت وب‌سایت‌های داینامیک شناخته می‌شود.

5. (Java (4.6%

جاوا زبانی همه‌منظوره است که به‌طور خاص طراحی شده تا کمترین وابستگی‌ها را برای پیاده‌سازی نیاز داشته باشد؛ جاوا در سال 1991 ایجاد شد و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین و تطبیق‌پذیرترین زبان‌ها شناخته می‌شود.

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره, هم‌روند و شی‌گرا می‌باشد. جاوا یک زبان کامپایلری می‌باشد و می‌توان کد نوشته شده توسط آن را در هر کامپیوتری که از جاوا پشتیبانی می‌کند استفاده کرد. از موارد استفاده جاوا می‌توان به استفاده آن در توسعه وب, اپلیکیشن موبایل, بازی‌سازی, یادگیری ماشین, هوش مصنوعی و… اشاره کرد.

6. (R (4.4%

آر زبانی اپن‌سورس است که برای محاسبات آماری و گرافیکی استفاده می‌شود و توسط R Foundation پشتیبانی می‌شود.R، یک زبان برنامه‌نویسی و محیط نرم‌افزاری برای محاسبات آماری و تحلیل داده است، که بر اساس زبان‌های اس و اسکیم پیاده‌سازی شده است. گرچه نرم‌افزار R اغلب به منظور انجام محاسبات آماری به کار می‌رود، این نرم‌افزار قابل به کارگیری در محاسبات ماتریسی است و در این زمینه، همپای نرم‌افزارهایی چون اُکتاو و نسخهٔ تجاری آن متلب (MATLAB) است. R، همچنین نرم‌افزار قدرتمندی برای ایجاد اشکال گرافیکی و نمودارهاست. امکان توسعهٔ قابلیت‌های R، با افزودن بسته‌های ایجاد شده توسط کاربران آن، یکی از ویژگی‌های مهم این نرم‌افزار است

7. (Shell (4.4%

یک شل اسکریپت، برنامه‌ای است که طراحی شده تا به‌وسیلهٔ شل یونیکس اجرا شود؛ شل معمولاً برای تغییر فایل، اجرای برنامه و نمایش متن به‌کار می‌رود.كامپيوترها زبان صفر و يك يا همان باينري را درك مي كنند. اين زبان براي بشر بسيار دشوار و سخت است. بنابراين در سيستم عامل ها، برنامه هاي خاصي وجود دارند كه به شل يا پوسته معروف هستند. شل دستورات را به زبال قابل فهم بشر دريافت و آنرا به زبان كرنل لینوکس ترجمه مي كند تا كرنل لینوکس بتواند آنرا تحليل و پردازش كند.

شل يك برنامه و يا يك محيطي است كه براي دستورات كاربر ايجاد شده است. تفسير و اجراي دستورات كاربر از كيبورد و يا فايل از وظايف شل است.شل جزء لينوكس نيست ولي از كرنل لينوكس براي اجراي برنامه ها ، ساختن فايل ها و غيره استفاده مي كند.

8. (Ruby (4.1%

روبی زبانی داینامیک و اپن‌سورس می‌باشد که بر روی سادگی تمرکز کرده است؛ این زبان نیز رتبهٔ بالایی در لیست خلاق‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی کسب کرده است.روبی یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا و چند منظوره است که در سال 1990 توسط «یوکیهیرو ماتسوموتو» ساخته شده است.

طبق گفته سازنده آن روبی تحت تاثیر زبان‌های Perl, Smalltalk, Eiffel, Ada و Lisp ساخته شده است. روبی از پارادایم‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند شی‌گرایی و برنامه‌نویسی تابعی پشتیبانی می‌کند. همچنین روبی دارای سیستم داینامیک تایپ و همچنین مدیریت حافظه خودکار می‌باشد.

9. (Erlang (3.8%

ارلنگ زبانی همه‌منظوره، کانکارنت و فانکشنال است؛ از این زبان برای ساخت سیستم‌های Concurrent (همزمان) و Distributed (توزیع شده) استفاده می‌شود. عبارت ارلنگ بجای Erlang/OTP استفاده می‌شود که OTP به معنای ابزارهای ران‌تایم این زبان برنامه‌نویسی می‌باشد که همه‌شان توسط خود ارلنگ نوشته شده‌اند.
این زبان اولین بار به عنوان یک زبان اختصاصی توسط شرکت اریکسون توسط جو آرمسترانگ و همکارانش ساخته و مورد استفاده قرار گرفت ولی در سال ۱۹۹۸ به صورت متن‌باز به انتشار عمومی رسید. در حال حاضر این زبان توسط تیم OTP در شرکت اریکسون نگهداری و توسعه‌داده می‌شود.

10. (Go (3.6%

گو زبان اپن‌سورس ساخت گوگل است که برای توسعهٔ وب اپلیکیشن‌ها با به‌کارگیری کمترین فریمورک‌ها، وب‌سرورها یا ای‌پی‌آی‌ها استفاده می‌شود؛ پیاده‌سازی یک اپ با زبان گو و اجرا روی پلتفرم کلود گوگل کار ساده‌ای است. همچنین گو به‌عنوان یکی از بصری‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی شناخته می‌شود و برای کار با این زبان ابتدا باید با آن ارتباط خوبی برقرار کنید.

 

«جهت سفارش انواع پروژه ساده و تخصصی متلب، پایتون سی شارپ، سی پلاس پلاس و . . .، همچنین انواع برنامه و اپلیکیشن جاوا و اندروید و . . . به سایت رسمی گروه پژوهشی سیمیا مراجعه یا از طریق راه های ارتباطی با مدیریت گروه در ارتباط باشید.»

اطلاعات تماس:

ایمیل گروه:

simiya_ht@yahoo.com

سایت رسمی گروه:

www.simiyacn.ir

صفحه لینکداین گروه:

linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a

صفحه پارسکدرز گروه:

https://parscoders.com/resume/34397/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%8A

صفحه کارایران گروه:

http://my.kariran.net/22502

تلگرام مدیر گروه:

https://t.me/ResearchAdvisor

کانال تلگرام گروه:

https://t.me/simiyaresearchgroup

 

در 24 ساعت شبانه روز می توانید با ما در ارتباط باشید از مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید

با سفارش از طریق سایت رسمی گروه از تخفیف ویژه ما برخوردار شوید

با خیال راحت صفر تا صد پایان نامه خود را به ما بسپارید

ما (از مشاوره و انتخاب موضوع تا دفاع پایان نامه) با شما هستیم

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *