آموزش, وبلاگ سیمیا

نکات طلایی برنامه نویسی

نکات طلایی برای شروع برنامه نویسی

برنامه نویسی مبحثی است که همه افراد علاقه مند به دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به آن اشتیاق دارند. گاهی این علاقه آنقدر زیاد می شود که فرد تصمیم می گیرد تا شروع برنامه نویسی  کند. اما وقتی وارد دنیای برنامه نویسی می شوند با کوهی از سوالات و زبان های مختلف روبرو میشوند که انتخاب راه برای آنها بسیار سخت می شود.

از کدام زبان برنامه نویسی شروع کنم ؟ کدام زبان برنامه نویسی بهتر است ؟ کدام زبان برنامه نویسی پول ساز تر است؟ و … در این مقاله با چندین فاکتور مهم برای شروع برنامه نویسی آشنا می شویم تا کمکی برای شما در انتخاب راه باشد تا بتوانید در مسیری درست قدم بردارید.

فست پریلند

1.پیش نیاز ها برای شروع برنامه نویسی

قبل از شروع به یادگیری برنامه نویسی ابتدا پیش نیازهای مربوط به برنامه نویسی را خوب یادبگیرید. یک برنامه نویس هنگامی موفق می شود که قدرت تجزیه و تحلیل یک سیستم را داشته باشد. بتواند مسائل را به خوبی حل کند. با مفاهیمی چون طراحی و تحلیل الگوریتم و فلوچارت غریبه نباشد. یک برنامه نویس خوب باید بتواند بهترین الگوریتم و ساختمان داده را برای کد خود طراحی کند.

پریلند

ساختمان داده چیست؟ساختمان داده‌ها یا داده ساختار‌ها(به انگلیسی: Data Structure) از بنیادی‌ترین مباحث مورد نیاز جهت یادگیری و درک بسیاری از مفاهیم عمده در علوم رایانه است. سازمان‌دادنِ داده‌ها به یک طریق خاص و بر پایه‌ی مدل منطقی یا ریاضی که به منظور استفاده‌ی بهینه از داده‌ها صورت می‌گیرد را یک داده ساختار می‌گویند. داده ساختار‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام مناسب برنامه‌های مختلفی هستند.ساختمان داده ها روش های ذخیره داده ها در کامپیوتر با هدف دسترسی آسان تر و بهینه تر است در حالیکه الگوریتم روشی به منظور حل مسئله به وسیله کامپیوتر است.

تحلیل الگوریتم‌ها چیست؟موضوع تحلیل الگوریتم‌ها تعیین میزان منابعی است که برای اجرای هر الگوریتم لازم است. منابعی مثل زمان، حافظه، پهنای باند ارتباطی، یا سخت‌افزار رایانه در نظر گرفته می‌شوند. کارآئی یا پیچیدگی هر الگوریتم را با تابعی نشان می‌دهند که تعداد مراحل لازم برای اجرای الگوریتم را برحسب طول داده ورودی، یا میزان محل‌های لازم حافظه را بر حسب طول داده ورودی نشان می‌دهد. زمان متوسط برای بررسی هر الگوریتم با O نشان داده می‌شود غالباً مشاهده می‌شود که یک مسئله را با استفاده از چندین تکنیک مختلف می‌توان حل نمود ولی فقط یکی از آنها به الگوریتمی منجر می‌شود که از بقیه سریعتر است. برای اطلاعات بیشتر از این مطلب در ویکی پدیا استفاده کنید.

2.مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT)

شما به عنوان یک برنامه نویس باید با مفاهیم IT آشنا باشید. مثلا کدهای شما چگونه اجرا می شوند ؟ چگونه به سمت سرور می روند ؟ پروتکل چیست ؟ زبان های سمت سرور و سمت کاربر کدام ها هستند؟امنیت یک نرم افزار یا وب سایت چگونه باید تامین شود؟مفسر با کامپایلر چه تفات هایی دارند؟ نرم فزار، سخت افزار و …

3.انتخاب زبان مناسب برای شروع برنامه نویسی

زبان های زیادی برای برنامه نویسی وجود دارند. ولی تقریبا می توان گفت که سینتکس و یا دستور اکثر زبان های برنامه نویسی مشابه زبان C++ (سی پلاس پلاس) است. پس پیشنهاد می کنم اگر مبتدی هستید آموزش زیان C++ را کامل یاد بگیرید. ما در پست قبلی با ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای شروع کار آشنا شدیم.میتوانید با مطالعه پست قبلی با زبان های برنامه ساده و قابل درک بیشتر آشنا شوید.

4.استفاده از محیط برنامه نویسی مناسب

اگر تازه شروه به یادگیری برنامه نویسی کرده اید،حتما از ساده ترین محیط ها و ویرایشگرهای متن برای کدنویسی استفاده کنید. محیط های حرفه ای جهت برنامه نویسی، مانند ویژویال استودیو… افراد مبتدی را تنبل می کند. محیط های حرفه ای دستورات رو بعد از ورود یک حرف برای شما تایپ می کند و اینگونه می شود که عملا قدرت تایپ دستورات از شما گرفته و شما به نوعی در تایپ دستورات تنبل بار می آیید و در آینده با قواعد و دستورات بیگانه می شوید و همچنین در رفع خطاهای برنامه خود دچار مشکل می شوید.

5.جهت دادن به مسیر یادگیری برنامه نویسی

تقریبا زبان های برنامه نویسی به دو دسته تقسیم می شوند. زبان های برنامه نویسی دسکتاپ برای اجرا در سیستم عامل های مختلف. مانند نرم افزارهای اتوماسیون اداری، ماشین حساب، پخش ویدیو و برنامه های موبایل و غیره زبان های برنامه نویسی تحت وب : که به منظور وب نویسی طراحی و توسعه داده شده اند. مانند شبکه های اجتماعی ، فروشگاه ها اینترنتی و … سعی کنید برای شروع، مسیر درست را برای ادامه انتخاب کنید و ببینید به کدام یک از این نوع زبان ها علاقه دارید.

به عنوان مثال زبان های مانند:زبان برنامه نویسی سی شارپ ، زبان برنامه نویسی پایتون ، زبان برنامه نویسی جاوا برای توسعه برنامه های دسکتاپ استفاده میشود.و زبان های مانند: زبان برنامه نویسی php , زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای توسعه و طراحی صفحات وب استفاده می شود.اگر یه زبان مناسب برای شروع برنامه نویسی انتخاب کنید می توانید در بخش های مختلف هم در حوزه وب و هم در خوزه موبایل و دسکتاپ فعالیت کنید.

6.کدهای یادگرفته شده را هر روز تکرار و تمرین کنید

یکی از عوامل موفقیت در برنامه نویسی تمرین زیاد به صورت مداوم و روزانه است. به هیچ وجه تمرین را متوقف نکنید و فاصله زمانی زیاد بین تمرین ها نیندازید. ساده ترین پروژه ها و الگریتم ها را از اینترنت دریافت کنید و خود به آن فکرکنید و کد بزنید . خلاق باشید و سعی کنید راهی جدید و ساده برای حل مسائل پیدا کنید. کدهای حرفه ای تر ها را ببینید و سعی کنید روش کدزنی آن ها را تحلیل کنید. از افراد با تجربه کمک بگیرید و نظر آن ها را در مورد سیستمی که طراحی کردید بپرسید. معماری های جدید و فریم ورک های روز و محبوب را بشناسید و از آن ها استفاده کنید.

7.انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای بازار کار

اگر شما به هر زبانی به طور حرفه ای مسلط باشید، مطمئن باشید که همیشه فرصت استخدام در همه جا را دارید. و بخصوص که امروزه کار کردن به صورت دورکاری و یا فریلنسرینگ میتوانید به راحتی از برنامه نویسی کسب درآمد کنید. پس بعد از انتخاب مسیر یک زبان را جهت یادگیری انتخاب کنید و در آن حرفه ای شوید. وقتی یک زبان را به طور کامل فراگرفتید، یادگیری دیگر زبان ها بسیار ساده تر خواهد شد.

8.انتخاب منابع مناسب آموزش برنامه نویسی

یک استاد و یا یک دوره آموزشی خوب می تواند علاقه شما را به برنامه نویسی بیشتر کند. انتخاب درست منابع آموزشی جهت یادگیری می تواند ضمن ارائه مسیر درست برنامه نویسی به شما ، علاقه و امید شما را به این مبحث بیشتر کند.ما در کدفرند تمام تلاشمان را می کنیم که با تولید دوره های آموزشی با کیفیت شما را از یک فرد مبتدی به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل کنیم.

 

بیشتر بخوانید درباره نرم افزار متلب (MATLAB)

«جهت سفارش انواع پروژه ساده و تخصصی متلب، پایتون سی شارپ، سی پلاس پلاس و . . .، همچنین انواع برنامه و اپلیکیشن جاوا و اندروید و . . . به سایت رسمی گروه پژوهشی سیمیا مراجعه یا از طریق راه های ارتباطی با مدیریت گروه در ارتباط باشید.»

اطلاعات تماس:

ایمیل گروه:

simiya_ht@yahoo.com

سایت رسمی گروه:

www.simiyacn.ir

صفحه لینکداین گروه:

linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a

صفحه پارسکدرز گروه:

https://parscoders.com/resume/34397/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%8A

صفحه کارایران گروه:

http://my.kariran.net/22502

تلگرام مدیر گروه:

https://t.me/ResearchAdvisor

کانال تلگرام گروه:

https://t.me/simiyaresearchgroup

در 24 ساعت شبانه روز می توانید با ما در ارتباط باشید از مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید

با سفارش از طریق سایت رسمی گروه از تخفیف ویژه ما برخوردار شوید

با خیال راحت صفر تا صد پایان نامه خود را به ما بسپارید

ما (از مشاوره و انتخاب موضوع تا دفاع پایان نامه) با شما هستیم

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *