آموزش, وبلاگ سیمیا

نگارش و فرمت بندی مقاله

نگارش و فرمت بندی مقاله

اگر مقاله شما دارای فرمت صحیح و استانداردی باشد بسیار راحت از طرف مجلات معتبر پذیرش خواهد شد. موسسه سینا آماده انجام فرمت بندی مقاله برای مجلاتISI و Scopus و همچنین مقالات PubMed و علمی پژوهشی داخلی می‌‌باشد.

نگارش مقاله

فرمت بندی رعایت فرمت خاص مثل مواردی همچون نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، میزان کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمائم و ویرایش… بازگو می کند.

فست پریلند

به دلیل اینکه هر مجله ای برای خود یک نوع قالب بندی یا فرمت خاص خود را دارد تمامی مقالات باید در قالب مورد نظر مجله انتخابی  قرار گرفته و برای مجله فرستاده شوند.البته برخی مجلات تاکید ویژه ای بر فرمت مقالات دریافتیشان دارند و از نویسندگان مقاله درخواست می کنند تا مقاله خود را قبل از ارسال به فرمت مجله در بیاورند.

پریلند

نکته قابل توجه در همین زمینه این است که قبل از ارسال مقاله به مجله مورد نظر فرمت بندی آن یک امتیاز محسوب میشود و روند داوری مقاله را آسانتر می کند. علت اینکه مجلات اهمیت ویژه به فرمت بندی میدهند می خواهند مقالاتی یکپارچه در رده چاپی داشته باشند و شکل ظاهری تمامی آنها استاندارد باشد تا بهترین تجربه را در خوانندگان ایجاد بکند.

گاهی اوقات به دلیل حساسیت بالای فرمت بندی ، یک مقاله بارها به دلیل نقض و رعایت نشدن اصول به نویسنده باز گردانده میشود گاها هر دفعه نیز بابت داوری مجدد هزینه ای را از نویسنده دریافت می نماید.

فرمت بندی صحیح و اصولی بر اساس قواعد نگارشی مجله شامل تعداد کلمات چکیده، ترتیب قرارگیری بخش های مختلف شامل مقدمه ، بحث، نتیجه گیری و … یا نوع رفرنس دهی می باشد که خود رفرنس دهی کار بسیار تخصصی می باشد که می بایست توسط افرادی که تجربه لازم در این زمینه را دارا می باشند انجام بگیرد. رعایت کردن این تمامی ای نکاتمی تواند مراحل داوری مقاله را سریعتر به انجام برساند و در زمان و هزینه صرفه جویی نماید.

در این امر می توانید برای مقاله از یک فرمت خاص استفاده نمایید و بعداز انتخاب مجله مورد نظر قالبها و فرمت مجله را اعمال کنید.در صفحه های نخست مقالات باید شامل مواردی همچون، نام و نام خانوادگی نویسندگان، نام موسسه مانند نام دانشگاه محل تحصیل و ..، نشانی ایمیل، شماره تلفن و نام نویسنده مسئول باشد.

عنوان مقاله

نامی است که برای مقاله انتخاب میشود و معمولا باید کوتاه بوده و شفافیت داشته باشد زیرا معمولا عنوان شرح مختصری از کل مقاله است.

 چکیده مقاله

مقاله باید دارای چکیده ای با شامل ۲۵۰ کلمه باشد و توضیحی مختصر درباره کلیات مقاله ارائه دهد

 مقدمه مقاله

در مقدمه مقالات حتما باید روش های اصلی پژوهش به شکل واضح توضیح داده شوند.در مقدمه یك مقاله علمی باید موضوع یا سوال مساله ، پیشینه که شامل مبانی نظری و تحقیقات انجام شده قبلی در زمینه پژوهش كه در آن نقاط قوت و یا احیاناً ضعف این پژوهشها تحلیل شود و چگونگی ارتباط آنها با تحقیق حاضر مشخص گردد و تفاوت تحقیق حاضر با آنها تبیین شود

 متن اصلی مقاله

در فرمت این قسمت مقاله در ابتدا باید روش تحقیق  بیان شود، پرسشنامه، مصاحبه یا هر روش تحقیقی استفاده شده باید بیان شود و همچنین پس از آن باید یافته ها و نتایج بدست آمده از نوشتن این بخش به ترتیب و کاملا شفاف توضیح داده شوند که می توان از جداول، تصاویرو نمودار های مختلف هم برای شفاف سازی استفاده کرد.باید یک تفسیر کلی از مطالعات ارائه داده شود و نتایج بدست آمده را بررسی شوند، که این بخش قسمت اصلی متن محسوب میشود. در پایان کار نقاط قوت و ضعف روش های مطالعاتی را بررسی نمایید و به بخش های قبلی متصل نمایید تا نتایج بدست آمده جدی تر به نظر برسد.

قسمت نتیجه گیری مقاله

در این قسمت نتایج برگرفته از کلیات مقاله و پیام اصلی آن مورد بررسی قرار میگیرد تا خوانندگان بتوانند بر موارد خوانده شده مروری داشته باشند.

 بخش قدردانی و تشکر

در اینجا هم نام افرادی که در تحقیقات مقاله نویسنده نقش داشته اند ذکر میشود و قدردانی به عمل می آید.

 بخش منایع و ارجاعات

در این بخش تمامی منابعی بکار رفته برای نوشتن مقاله ذکر میشوند و، همچنین  ارجاع به منابع  در پایان هر بخش در مقاله نوشته می شود.

خدمات گروه پژوهشی سیمیا در نگارش و چاپ مقالات

برای انجام فرمت بندی توسط گروه پژوهشی سیمیا کافی است مقاله خام خود را به همراه فرمت مجله مورد نظر برای ما ارسال نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت مقاله شما را به فرمت مجله مورد نظر در بیاوریم.

جهت ثبت سفارش نگارش و فرمت بندی و چاپ مقاله کلیک کنید

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *