آموزش, وبلاگ سیمیا

درجه بندی نمره پایان نامه

در این مطلب تمرکز ما روی درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکترا است. در ادامه توضیح می‌دهیم که بر چه اساسی به پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی درجه عالی، خیلی خوب، خوب، قابل‌قبول و غیرقابل‌قبول اختصاص داده می‌شود.

درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد

همان‌طور که در صفحه “نمره پایان نامه” توضیح داده شده، استاد راهنما و اساتید داور بعد از جلسه دفاع براساس معیارهایی مشخص به پایان نامه نمره می‌دهند. اما درجه بندی کیفی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد با توجه به جدول زیر صورت می‌گیرد.

فست پریلند

نمره پایان نامه 18 تا 20 16 تا 17.99 14 تا 15.99 12 تا 13.99 کمتر از 12
درجه پایان نامه عالی بسیار خوب خوب قابل‌قبول غیرقابل‌قبول

همان‌طور که در جدول نشان داده شده است، حداقل نمره قبولی پایان نامه کارشناسی ارشد 12 است. اگر اساتید به پایان نامه‌ای نمره کمتر از 12 بدهند، آن دانشجو باید دوباره موضوع دیگری را انتخاب کرده و از نو پایان نامه بنویسد و از آن در حضور داوران داخلی و خارجی دفاع کند. توجه کنید که نمره پایان نامه کارشناسی ارشد در معدل تاثیر دارد. درواقع نمره پایان نامه کارشناسی ارشد مانند یک درس 6 واحدی در معدل دانشجو محاسبه می‌شود.

پریلند

درجه بندی نمره پایان نامه دکتری

در اکثر دانشگاه‌های سراسر جهان، به پایان نامه دکترا نمره عددی داده نمی‌شود، بلکه به تز دکترا یک درجه (عالی، بسیار خوب، خوب، قابل‌قبول و غیرقابل‌قبول) اختصاص داده می‌شود.

درجه عالی

درجه عالی به تز دکتراهایی اختصاص داده می‌شود که دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • دانشجو در نگارش تز دکترا خود عملکرد قابل‌توجهی داشته است.
  • ایده‌های (نظری یا تجربی) کاملاً جدید و قویی مطرح شده است.
  • از روش‌های جدید استفاده شده است.
  • بحث‌ها و استدلال‌‌های پایان نامه به‌طور کامل توضیح داده شده است.

درجه غیرقابل‌قبول

دانشجویان دکترایی که پایان نامه‌های آن‌ها ویژگی‌های زیر را داشته باشد، تز آن‌ها از نظر اساتید داور در جلسه دفاع، قابل قبول نیست. در این صورت، دانشجو باید موضوع دیگری انتخاب کند و مراحل نگارش پایان نامه تا دفاع از آن را از اول انجام دهد:

  • مفاهیم نظری به‌طور نادرست بیان شده
  • کل پایان نامه یا بخش اعظمی از پایان نامه به‌صورت توصیفی نوشته شده
  • به‌اندازه کافی ادبیات تحقیق مورد بررسی قرار نگرفته
  • از ادبیات و زبانی غیر آکادمیک برای نگارش پایان نامه استفاده شده
  • در استدلال‌های بیان شده در پایان نامه تناقض وجود دارد و از استدلال‌های غلط، متناقض و غیرمنطقی استفاده شده
  • بخش زیادی از پایان نامه کپی از پایان نامه‌های دیگر بوده و درواقع سرقت ادبی صورت گرفته است.

 

 ✍️فرایند درخواست خدمات تخصصی در چهار مرحله ساده ✍️

ارسال درخواست از طریق ایمیل 👈 هماهنگی و اعلام قیمت توسط کارشناسان سیمیا 👈 پرداخت هزینه و ارسال فیش واریز به ایمیل 👈 دانلود فایل در زمان مقرر

بدلیل ترافیک کاری، امکان پاسخگویی به تمامی تماس های تلفنی وجود ندارد. لطفاً از طریق تلگرام- سروش- واتس آپ- ایمو- ایمیل، درخواست خود را  ثبت  نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

✉️ تلگرام- سروش- واتس آپ- ایمو 09392265610  ✉️

simiya_ht@yahoo.com

در تمامی پروژه ها؛ پس از بررسی پروژه شما توسط کارشناسان سیمیا در دپارتمان مربوطه، هزینه و زمان به شما اعلام می گردد. لازم است به منظور ثبت پروژه در سیستم، بعد از واریز مبلغ به در درگاه پرداخت امن بانکی https://zarinp.al/@simiya، تصویر فیش واریزی را به ایمیل simiya_ht@yahoo.com ارسال فرمایید و فرم قرارداد دریافت کنید. بلافاصله پس از ثبت پروژه، انجام پروژه شما آغاز شده و کلیه فایلهای مربوطه در زمان مقرر از طریق ایمیل به شما تحویل داده می شود. بین ده روز تا یک ماه پس از ارسال پروژه، (بسته به نوع کار) کلیه اصلاحات درخواستی بدون دریافت هزینه اضافی، انجام می شود.

سفارش انواع خدمات تخصصی علمی و دانشگاهی

پایان نامه و پروژه های تخصصی دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و… در کلیه رشته ها به صورت کاملا تخصصی و تضمین کیفیت و اصالت محتوی

برنامه نویسی تخصصی و طراحی سایت و پشتیبانی

شبیه سازی و طراحی فنی و مهندسی

پیاده سازی مهندسی

تحلیل آماری و محاسبات

نگارش مقالات تخصصی، ترجمه، پارافریز و …. 

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *