آموزش, وبلاگ سیمیا

پایان نامه دانشگاه آزاد

برای نوشتن پایان نامه دانشگاه آزاد، دانشجو باید مراحل زیر را طی کند:

1. انتخاب موضوع پایان نامه

در نگارش پایان نامه دانشگاه آزاد در مرحله اول، دانشجو باید موضوعی را انتخاب کند. موضوعی که انتخاب می‌شود باید جدید بوده و قبلاً برای آن موضوع پایان نامه‌ای نوشته نشده باشد.

فست پریلند

برای این که از تکراری نبودن موضوع انتخابی‌تان مطمئن شوید، به سایت ایرانداک مراجعه کرده و کلیدواژه‌های موضوع خود را سرچ کنید.

پریلند

برای آشنایی با سایت ایرانداک و نحوه ثبت پروپوزال و پایان نامه دانشگاه آزاد مطالب بیان شده در لینک “ایرانداک” را مطالعه کنید. در لینک “ایرانداک” نحوه ثبت پروپوزال و پایان نامه با تصویر توضیح داده شده است.

2. انتخاب استاد راهنما

مرحله بعدی انتخاب استاد راهنما است. دانشجو باید نخست پایان نامه‌ها در دست راهنمایی استاد موردنظرش را مطالعه کند تا با فیلد کاری استاد آشنا شود. اگر موضوع موردعلاقه دانشجو و فیلد کاری استاد هم‌راستا بود، دانشجو باید به صورت حضوری با استاد صحبت کند. معمولاً اساتید با توجه به موضوع دانشجو و سقف پذیرش خود (برای استاد راهنما بودن پایان نامه‌ها)، برای همکاری با دانشجو اعلام آمادگی می‌کنند.

3. تصویب موضوع پایان نامه

دانشجو و استاد راهنما طی چند جلسه موضوع انتخابی برای پایان نامه را مورد بررسی قرار می‌دهند و ممکن است بخواهند موضوع اولیه انتخاب شده توسط دانشجو را تغییر دهند. بعد از این که دانشجو و استاد راهنما در مورد موضوع پایان نامه به توافق رسیدند، دانشجو باید فرم تصویب موضوع پایان نامه را از سایت دانشکده دانلود کرده و بعد از پر کردن و امضای استاد راهنما، فرم را به کمیته تخصصی گروه تحویل دهد تا  در جلسه کمیته مورد بررسی قرار گیرد. بعد از تصویب موضوع، دانشجو می‌تواند نگارش پروپوزال را شروع کند.

4. نگارش پروپوزال

دانشجو و استاد راهنما جلسات منظمی را تشکیل می‌دهند؛ دانشجو در هر جلسه بخشی از پروپوزال را نگاشته و برای بررسی تحویل استاد می‌دهد. استاد آن مطالب را با دقت مطالعه کرده و مشکلات نگارشی متن، بخش‌های مبهم و غلط متن را مشخص می‌کند تا دانشجو اصلاح کند. در مواردی که دانشجو به دلیل مشغله کاری، دور بودن دانشگاه و مواردی مشابه نتواند به صورت حضوری با استاد خود ملاقات کند، دانشجو می‌تواند از استاد راهنمای خود بخواهد که برای نگارش متن پروپوزال و پایان نامه از طریق ایمیل و یا تلگرام با او در ارتباط باشد.

پس از تکمیل متن پروپوزال، دانشجو باید فرم پروپوزال را از سایت دانشکده دانلود کرده و پروپوزال خود را براساس آن فرم دربیاورد.

5. ارائه و تصویب پروپوزال

دانشجو باید به سامانه ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی تحصیلی (سیستم جامع دانشگاهی و یا سامانه آموزشی) دانشگاه خود مراجعه کرده و پروپوزال خود را بارگذاری و آپلود کند.

اگر دانشجو به دانشگاه از ترم‌های قبلی بدهی داشته باشد، نمی‌تواند پروپوزال خود را بارگذاری کند و باید نخست شهریه خود را پرداخت کند.

بعد از آپلود، پروپوزال در کمیته تخصصی گروه بررسی شده و نتیجه به دانشجو اعلام می‌شود. اگر پروپوزال ریجکت شود، دانشجو باید تمام این مراحل را از اول تکرار کند و اگر پروپوزال نیاز به اصلاح داشته باشد، دانشجو باید تغییرات خواسته شده را اعمال کرده و دوباره در سایت بارگذاری کند تا دوباره کمیته بررسی کند.

بعد از تایید پروپوزال دانشجو می‌تواند نوشتن پایان نامه را شروع کند.

6. نگارش پایان نامه

معمولاً تمام بخش‌های نوشته‌شده در پروپوزال عیناً در پایان نامه تکرار می‌شود. در ادامه، بعضی از بخش‌ها در پروپوزال نیازمند توضیحات بیشتر و جامع‌تری است که در نگارش پایان نامه لحاظ می‌شود تا متنی جامع و کامل در پایان نامه نوشته شود.  بعد از این که پروپوزال در سایت تایید شد، 6 ماه بعد دانشجو می‌تواند از پایان نامه خود دفاع کند و اگر فاصله زمانی بین تایید پروپوزال و جلسه دفاع پایان نامه بیشتر از 6 ماه شود، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و فقط دانشجو باید شهریه اضافی بپردازد. نکته‌ای که وجود دارد این است که این فاصله زمانی نباید کمتر از 6 ماه باشد؛ یعنی دانشجو بعد از تایید پروپوزال نمی‌تواند مثلاً یک ماه بعد از پایان نامه دفاع کند و باید حتماً 6 ماه از تایید کمیته گذشته باشد.

 

 ✍️فرایند درخواست خدمات تخصصی در چهار مرحله ساده ✍️

ارسال درخواست از طریق ایمیل 👈 هماهنگی و اعلام قیمت توسط کارشناسان سیمیا 👈 پرداخت هزینه و ارسال فیش واریز به ایمیل 👈 دانلود فایل در زمان مقرر

 

بدلیل ترافیک کاری، امکان پاسخگویی به تمامی تماس های تلفنی وجود ندارد. لطفاً از طریق تلگرام- سروش- واتس آپ- ایمو- ایمیل، درخواست خود را  ثبت  نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

 

✉️ تلگرام- سروش- واتس آپ- ایمو 09392265610  ✉️

simiya_ht@yahoo.com

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *