آموزش, وبلاگ صفحه اصلی

معرفی افیلیشن مقالات

افیلیشن (Affiliation) چیست؟

منظور از افیلیشن (Affiliation)، نام دانشگاه و یا موسسه‌ای است که نویسنده در هنگام نوشتن و سابمیت مقاله، در آن دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و یا کارمند آن موسسه محسوب می‌شود.

در بیشتر مجلات، افیلیشن نویسنده در صفحه اول و بعد از عنوان مقاله نوشته می‌شود.

فست پریلند

💠 ترتیب نوشتن افیلیشن (Affiliation)

افیلیشن نویسنده معمولاً نام موسسه و دانشگاهی است که نویسنده در حال حاضر مشغول فعالیت در آن موسسه و دانشگاه است. ممکن است نویسنده مقاله‌ای، دانشجوی دانشگاهی بوده و هم‌زمان برای موسسه دیگر هم کار کند. در این صورت نویسنده می‌تواند هم نام دانشگاه و هم نام موسسه را‌، به عنوان افیلیشن (Affiliation) بیان کند و هیچ اجباری در مورد ترتیب نام دانشگاه و موسسه وجود ندارد. اما بهتر است نخست نام دانشگاه را ذکر کرده و سپس نام موسسه و سازمانی که برای آن کار می‌کنید، را بنویسید.

پریلند

اما بعضی مجلات در مورد تعداد افیلیشن نویسندگان محدودیت داشته و تاکید دارند که فقط یک افیلیشن نوشته شود. در این صورت باید نام موسسه‌ای که در آن به طور دائم فعالیت می‌کنید را به عنوان افیلیشن معرفی کرده و  نام موسسه دیگر را در بخش  تقدیر و تشکر مقاله (Acknowledge) به عنوان حامی معرفی کنید.

تغییر افیلیشن (Affiliation)

بعد از سابمیت مقاله و پیش از چاپ آن، می‌توان افیلیشن (Affiliation) مقاله را تغییر داد؛ اما بعد از چاپ مقاله نمی‌توان افیلیشن را تغییر داد و چنین امکانی وجود ندارد.

اگر افیلیشن پس از انتشار مقاله در ژورنالی تغییر کند، لزومی ندارد که نویسنده مجله را از تغییر افیلیشن خود مطلع کند.

💠 دقت در نوشتن افیلیشن مقاله

همان‌طور که گفته شد بعد از چاپ، نمی‌توان به‌هیچ‌وجه افیلیشن مقاله را تغییر داد. بنابراین در نوشتن افیلیشن باید دقت کافی داشت.

اگر نویسنده، دانشجو و یا محققی به عمد نام دانشگاهی که در آن تحصیل نکرده و یا اسم سازمانی را که در آن مشغول به کار نبوده به عنوان افیلیشن خود بیان کند، تبعات بدی برای نویسنده مقاله خواهد داشت. چرا که آن دانشگاه و موسسه می‌تواند به مجله شکایت کند و مجله هم نام آن فرد را در بلک لیست قرار می‌دهد. در این صورت اگر چنین فردی مقاله‌ای را به ژورنال دیگری هم ارسال کند، مقاله ریجکت می‌شود و چنین فردی دیگر نمی‌تواند در هیچ مجله‌ای مقاله چاپ کند.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *