وبلاگ سیمیا, وبلاگ صفحه اصلی

رفرنس نویسی مقاله به سبک درخواستی مجله

♦️رفرنس (Reference) به معنی مبنای مقایسه یا مبداء، بیشتر می توان آن را در پایان مقالات در قسمتی که نویسنده قصد معرفی منابع انگلیسی زبان خود را دارد یافت. ویا لیست کاملی از اطلاعات نویسنده یا صاحب ایده را، در پایان نوشته‌ی خود تحت عنوان منابع تحقیق، درج نمایید رفرنس نویسی یا ارجاع دهی می نامند.

♦️ نوشتن منابع یا رفرنس در مقاله، پایان نامه و هر نوشته علمی، نشان از معتبر بودن آن نوشته می باشد. اگر یک مطلب علمی فاقد منبع یا رفرنس باشد، از لحاظ اعتبار صفر بوده و هیچ فردی برای مطالعات خود از آن مطلب استفاده نخواهد کرد. بنابراین، ذکر منبع درست در مقاله یا نوشته های خود، بایستی حتما و حتما صورت بگیرد.وتمامی مجلات معتبر دنیا به رفرنس های به روز مقالات اهمیت زیادی میدهند وتاثیر بیشتری در پذیرش مقاله دارند.

فست پریلند

♦️ تمامی مجلات سبک رفرنس نویسی شان متفاوت میباشد بایستی قبل از ذکر منبع در مقاله، از سبک درخواستی مجله انتخابی برای چاپ مقاله، مطلع ش ده و سپس اقدام به رفرنس دهی نمایید. در طول نگارش مقاله سعی کنید رفرنس ها را همزمان در متنتان اضافه کنید تا بعد از اتمام کار دچار سردرگمی نشوید.

پریلند

رفرنس نویسی در مقالات به دو صورت نوشته میشود

🔺 رفرنس دهی در داخل متن مقالات:
نام نویسنده
سال
شماره صفحه
عنوان اثر
باید توجه داشت اگرمقاله ای کمتر از كمتر از ۶ نويسنده داشته باشد بار اول نام همه آنها به همراه سال انتشار و در دفعات بعد فقط نام نويسنده اول به همراه سال انتشار و داخل پرانتز آورده مي شود واگر مقاله بیش از ان باشد فقط نام خانوادگي نويسنده اول و به دنبال آن”et al” به همراه سال انتشار در داخل پرانتز درج مي شود.

🔻رفرنس نویسی درپایان مقالات:
در این مرحله مشخصات کامل آورده میشود.
نام خانوادگی نویسنده، نام کوچک. (سال انتشار) عنوان کتاب یا مقاله، عنوان جلد. شهر انتشار، کشور، مولف

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *