آموزش, وبلاگ صفحه اصلی

شبکه های فمتوسل دو لایه

با نگاهی به سال 2020 و پس از آن، رشد انفجاری در ترافیک داده های تلفن همراه وجود خواهد داشت. تخمین زده می شود که ترافیک هات اسپات ممکن است تا 1000 برابر افزایش یابد [1]. به نظر می‌رسد سلول‌های کوچک راهی معقول برای تامین ترافیک سریع در حال افزایش داده و ارائه بازده طیفی و بازده انرژی بالاتر هستند.

به طور کلی، سلول‌های کوچکی مانند فمتوسل‌ها که پوشش رادیویی و توان عملیاتی را با دسترسی بی‌سیم بهبود می‌بخشند، در سه حالت دسترسی کار می‌کنند: دسترسی باز، دسترسی بسته و دسترسی ترکیبی. هنگامی که فمتوسل ها در حالت دسترسی بسته کار می کنند، فقط تجهیزات کاربر فمتوسل ثبت شده (FUE) می توانند به نقطه دسترسی فمتوسل (FAP) متصل شوند. در حالت دسترسی باز، همه نوع کاربران مجاز به اتصال به FAP خواهند بود. در حالت دسترسی ترکیبی، کاربران ثبت نام شده و کاربران کلان ثبت نام نشده که محدودیت های خاصی را برآورده می کنند، می توانند به FAP متصل شوند. اگرچه قبلاً تحقیقاتی در مورد فمتوسل‌های با کانال‌های نیمه باز [2] انجام شده است، اما برای سادگی، حالت دسترسی کاملاً بسته و حالت دسترسی کاملاً باز را در این مقاله در نظر می‌گیریم.

فست پریلند

علاوه بر استقرار سلول‌های کوچک، جنبه‌های مختلفی برای حفظ انرژی وجود دارد: ایستگاه‌های پایه (BS)، پایانه‌های کاربر، و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر. BS ها نزدیک به 60 تا 80 درصد از کل انرژی در شبکه های سلولی را مصرف می کنند، بنابراین صرفه جویی در مصرف انرژی BS ها می تواند شبکه سبز را به طور موثر پیاده سازی کند [3]. ایستگاه های پایه ماکروسل (MBS) معمولا روشن می شوند، در حالی که تقاضای ترافیک در زمان ها و مناطق مختلف متفاوت است [4]، بنابراین این MBS های غیر ضروری انرژی را به طور جدی هدر می دهند. علاوه بر این، در یک شبکه فمتوسل دو لایه، برای مقابله با افزایش شدید تقاضای ترافیک تلفن همراه، اپراتورهای شبکه از FAP های عظیم و ناهماهنگی استفاده می کنند که منجر به افزایش قابل توجه مصرف انرژی می شود.

پریلند

اتخاذ حالت خواب در این BS های غیر ضروری مستقیم ترین و مؤثرترین راه برای حفظ انرژی است، بنابراین ما از این روش در شبکه های ناهمگن استفاده می کنیم، در حالی که مشکل پوشش ناشی از چنین عملیاتی را نمی توان نادیده گرفت.

برای دانلود پروژه نمونه تخصیص بهینه توان در uplink شبکه های فمتوسل بی سیم دو لایه به همراه شبیه سازی، اینجا کلیک کنید.

پروژه مشابه دارید؟

برای ثبت سفارش در سیمیا می توانید از طریق اپلیکیشن سیمیا، یا فرم ثبت سفارش در سایت اقدام کرده و یا از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام و اینستاگرام اقدام نمایید.

اپلیکیشن سیمیا را از بازار و مایکت دانلود کنید.

سریع ترین راه پاسخگویی سیمیا، واتساپ و سروش می باشد. لینک واتساپ، اینستاگرام و تلگرام در پایین سایت وجود دارد.

 09392265610

پشتیبانی واتساپ سیمیا

نشانی ایمیل سیمیا simiya_ht@yahoo.com می باشد.

از برقراری تماس برای هماهنگی پروژه خودداری کنید، حجم بالای سفارشات به ما اجازه نمی دهد تا از طریق تلفن پاسخگوی شما عزیزان باشیم، حتما درخواست خود را به صورت مکتوب و از طریق یکی از راه های ذکر شده فوق ارسال نمایید، درخواست خود را به طور کامل و با تمام فایل ها و توضیحات لازم ارسال نمایید تا مدت زمان بررسی آن به حداقل برسد. پس از تعیین کارشناس، در اسرع وقت به شما پاسخ می دهیم.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *