اخبار, استانها

حکم اعدام عامل حمله تروریستی ‌شاهچراغ

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز سه متهم دارد که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم اعدام آنها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، با اشاره به نقش دستگاه قضا در  پرونده انفجار تروریستی در کرمان، اظهار داشت: تشکیل پرونده باید توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام شود.

وی ادامه داد: پس از آن ضابطان باید اقداماتی را که برای شناسایی سرنخ‌ها انجام شده را به همراه دلایل، مدارک و مستندات جمع‌آوری کرده و برای دادسرای کرمان ارسال کنند.

فست پریلند

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دادستان کرمان هم وظیفه دارد که این مدارک را تنظیم کرده و اگر نقصی دارد آن را برطرف کند و به همراه کیفرخواست و تعیین میزان اتهاماتی که متوجه متهمین است برای دادگاه بفرستد، افزود: پرونده در دادگاه هم مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

پریلند

وی بیان کرد: چون جرایم سنگین است، معمولاً این پرونده‌ها به دیوان عالی کشور می‌آید و دیوان عالی هم طبق قانون به آن رسیدگی می‌کند، چیزی که برای ما مهم است رعایت عدل و انصاف است.

منتظری با بیان اینکه ما وظیفه داریم هم قانون را رعایت کنیم و هم عادلانه قضاوت کنیم، گفت: ما در دستگاه قضایی استان کرمان و هم در تهران توان خود را به‌کار می‌گیریم که به سرعت به این پرونده رسیدگی شود.

وی با اشاره به افرادی که تاکنون در این پرونده دستگیر و بازداشت شدند، گفت: افرادی که دستگیر شدند هنوز در مرحله اطلاعاتی و امنیتی هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ در شیراز، بیان کرد: پرونده دوم حادثه تروریستی شیراز سه متهم دارد که حکم آنها صادر شده و همین هفته یا هفته آینده حکم آنها اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم‌، متهم ردیف اول پرونده حمله به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ(ع)، رحمت‌الله نوروزاف معروف به مصطفی اسلم‌یار، اهل کشور تاجیکستان که در شامگاه 22 مردادماه امسال اقدام به حمله مسلحانه به حرم مطهر شاهچراغ(ع) کرده بود و با اتهامات محاربه، بغی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مواجه بود پس از طی مراحل تحقیقات، صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز و برگزاری 20 ساعت جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به 2 بار اعدام محکوم شد.

با توجه به تحقیقات کامل و جامع صورت‌گرفته درباره متهم اصلی و احراز ارتباطات سازمان‌یافته با عوامل داعش و همچنین اقرار‌های صریح به عضویت و همکاری با گروه داعش در حین تحقیقات در دادسرا و همچنین در مقابل هیئت دادگاه و با توجه به دست بردن وی به سلاح گرم به‌قصد ایجاد رعب و وحشت که در نتیجه آن دو نفر شهید و 7 نفر مجروح شدند، ماهیت مجرمانه عمل ارتکابی مطابق با عنوان اتهامی برای دادگاه محرز و مسجّل شد و متهم بر اساس مواد مطروحه در قانون مجازات اسلامی به مجازات محاربه و بغی محکوم شد.

متهمین ردیف‌های دوم و سوم نیز از اتهام معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض توسط دادگاه تبرئه شدند، با توجه به اینکه متهمین ردیف‌های دوم و سوم از نیت شوم رحمت‌الله نوروزاف عامل اصلی حمله تروریستی، بی‌اطلاع بوده‌اند و این امر با توجه به تحقیقات به‌عمل‌آمده و همچنین دفاع وکلای مدافع آنان برای هیئت دادگاه به اثبات رسیده است، لذا از این دو عنوان اتهامی تبرئه شدند.

منبع: تسنیم

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *