شبیه سازی متلب Pareto Optimal Controller Placement (POCO)

قرار دادن کنترل کننده بهینه Pareto (POCO)

ابزاری مبتنی بر Matlab برای محاسبه مکانهای پارتو بهینه کنترلرها در یک توپولوژی شبکه.

مقاله تحقیق نظری

یافته های ارزیابی های انجام شده با POCO در مقاله Pareto-Optimal Resililer Controller Placement در SDN-based Core Networks توسط David Hock ، Matthias Hartmann ، Steffen Gebert ، Michael Jarschel ، Thomas Zinner ، Phuoc Tran-Gia از دانشگاه University منتشر شده است. وورزبورگ ، آلمان

با معرفی Network Defined Networking (SDN) ، مفهوم صفحه کنترل شبکه خارجی و اختیاری ، یعنی کنترل کننده ، توجه محققان و صنعت را به خود جلب می کند. یک کار به خصوص مهم در زمینه SDN قرار دادن چنین منابع خارجی در شبکه است. در این مقاله ، ما جنبه های مهم مسئله قرار دادن کنترل کننده را با تمرکز بر شبکه های اصلی مبتنی بر SDN ، از جمله انواع مختلف انعطاف پذیری و تحمل شکست ، مورد بحث قرار می دهیم. هنگامی که چندین معیار عملکرد و انعطاف پذیری در نظر گرفته می شود ، معمولاً هیچ یک از بهترین راه حل های کنترل کننده وجود ندارد ، بلکه یک معامله بین این معیارها وجود دارد. ما چارچوب خود را برای قرارگیری انعطاف پذیر کنترل کننده بهینه (PCO) مبتنی بر پارتو (POCO) معرفی می کنیم که به همه اپراتورهای شبکه همه مکان های بهینه پارتو را می دهد. ایده ها و مکانیسم ها با استفاده از توپولوژی Internet2 OS3E نشان داده شده و بیشتر در بیش از 140 توپولوژی باغ وحش توپولوژی ارزیابی می شود. به طور خاص ، یافته های ما نشان می دهد که برای بیشتر توپولوژی ها بیش از 20٪ از تمام گره ها باید کنترل کننده باشند تا اتصال پیوسته همه گره ها به یکی از کنترل کننده ها را در هر سناریوی خرابی گره یا پیوند دلخواه تضمین کنند.
مقالات نسخه ی نمایشی

POCO در کنفرانس های زیر نمایش داده شده است:

ACM SIGCOMM ، شیکاگو ، ایالات متحده آمریکا ، آگوست 2014: Demonstrating the Optimal Placement of Virtualized Cellular Network Functions in Case of Large Crowd Events
سمپوزیوم عملیات و مدیریت شبکه IEEE / IFIP (NOMS) ، کراکوف ، لهستان ، مه 2014: POCO: A Framework for the Pareto-Optimal Resilient Controller Placement in SDN-based Core Networks.
کنفرانس بین المللی IEEE در ارتباطات رایانه ای (INFOCOM) ، تورنتو ، کانادا ، آوریل 2014: POCO-PLC: Enabling Dynamic Pareto-Optimal Resilient Controller Placement in SDN Networks.

POCO PLC

برای استفاده از POCO PLC طبق مراحل زیر پیش بروید.

پوشه localbackup را استخراج کنید (در حال حاضر ، لطفاً از https استفاده کنید و هشدار گواهی را نادیده بگیرید ، ما در حال رفع مشکل هستیم) به پوشه اصلی POCO شما (یعنی پوشه localbackup باید در همان پوشه poco_GUI.m باشد). هر یک از این پرونده های CSV حاوی مقادیر RTT برای هر جفت گره در توپولوژی planetlabV2.topo.mat برای یک زمان بندی مشخص است.
با اجرای poco_GUI در MATLAB POCO را شروع کنید.
می توانید مرحله انتخاب توپولوژی را لغو کنید.
در منو ، روی POCO PLC -> Start POCO PLC کلیک کنید.
در منو ، روی گزینه ها -> محاسبه مکانها -> عدم موفقیت -> k = … کلیک کنید.
در Pareto-plot ، برای فعال سازی آن ، روی مکان مورد نظر کلیک کنید.
در منو ، روی POCO PLC -> Start Planetlab Plot Loop کلیک کنید.

برای شروع کار با سناریوهای PLC ، عملکرد PLCPlotLoop را در poco_GUI.m بررسی کرده و کد را در پرونده های کد / * PLC.m تطبیق دهید.
نویسندگان

همه نویسندگان کارمندان صندلی شبکه های ارتباطی دانشگاه وورزبورگ آلمان هستند:

دکتر دیوید هاک
دکتر ماتیاس هارتمن
استفن گبرت
استانیسلاو لنگ
دکتر مایکل جارشل
دکتر توماس زینر
پروفسور دکتر-اینگ Phuoc Tran-Gia

تقدیر و تشکر

این کار در چارچوب پروژه CELTIC EUREKA SASER-SIEGFRIED (شناسه پروژه CPP2011 / 2-5) انجام شده است و بخشی از آن توسط BMBF تأمین می شود (شناسه پروژه 16BP12308). نویسندگان به تنهایی مسئول محتوای مقاله هستند.

SASER
سازگاری

استفاده از POCO به MATLAB نیاز دارد. ما آن را با Matlab 2007a تا 2014a با موفقیت آزمایش کرده ایم.
مجوز

این نرم افزار تحت مجوز عمومی عمومی GNU (GPL) نسخه 3 یا بالاتر مجاز است.

 

150,000 RIAL – خرید
author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *