نقشه خطر پذیری آسیب های اجتماعی مدارس استان گیلان (پاورپوینت)

پاورپوینت

موضوع:

نقشه خطر پذیری آسیب های اجتماعی مدارس استان گیلان

تعداد اسلاید: 67

فهرست

فصل اول :

مقدمه

ضرورت انجام کار

نگاهی به وضع موجود

موقعیت جغرافیایی شهرستان /منطقه/ناحیه

فصل دوم :

جامعه آماری

نمونه آماری

محدودیت

فصل سوم :

یافته ها و نتایج

جداول یافته ها

تحلیل و جمع بندی

فصل چهارم:

پیاده سازی یافته ها روی نقشه(GIS)

فصل پنجم:

راه کارها و پیشنهادات

مقدمه :

   زندگی اجتماعی انسان امروزی با فراز و نشیب های بسیاری در عرصه ی حیات اجتماعی روبرو می باشد . تغییرات و رویدادهای اجتماعی جوامع انسانی عموماً با حوادث و اتفاقات گوناگونی پیوند خورده که حاصل آن ، ایجاد لحظاتی خوش یا ناگوار در دمادم زندگی آنهاست . آنچه که اکنون انسان امروزی را رنج می دهد برگرفته از همان لحظات ناخوشایندی است که بر روح و روان جامعه تأثیر منفی گذاشته و مجموع آنها در قالب آسیب های اجتماعی شکل گرفته است .

   آسیب های اجتماعی در واقع به پدیده هایی گفته می شود که به صور گوناگون ؛ ارزش ها ، هنجارها و باورهای جامعه ی انسانی را مورد حمله قرار می دهد و سبب نابسامانی و اختلال در روند زندگی آنها می گردد . متأسفانه تأثیرات منفی این آسیب ها بیشتر دامن گروهی از افراد جامعه را در بر می گیرد که در حال تجربه ی دوره ی بلوغ و گذر از مرحله ی مهمی در زندگی خود هستند و درواقع بیشترین ترکیب جمعیتی کشور را در حال حاضر شامل می شوند . آری « دانش آموزان » هسته ی مرکزی تعلیم و تربیت هر جامعه هستند و از سویی دیگر خطرپذیرترین و حساس ترین قشر اجتماع در بحث آسیب پذیری قلمداد می گردند . براین اساس بر همه ی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت و متخصصان حوزه ی آسیب های اجتماعی است که در سایه ی همدلی و احساس مسئولیت در جهت کاهش و رفع ناملایمات و آسیب های موجود گام های مؤثر برداشته و یاری گرما در عرصه های مختلف باشند .

   اداره آموزش و پرورش شهرستان ……. بنا بر مأموریت های محوله با تدوین ” نقشه ی خطرپذیری      آسیب های اجتماعی مدارس ” و آسیب شناسی مسایل موجود و رصد آن ها ، درصدد این است که از این نقشه ی راه به عنوان منبع و راهنمایی جهت اجرای برنامه های خود بهره گیرد و با آگاهی و شناخت بهتر و کامل تری نسبت به اجرای دقیق آنها اقدام نماید . باشد که این حرکت ، افق های روشن تری از آینده را در مسیر زندگی نسل نوپا و جوان کشورمان بگشاید و سایه ی امید را با تدبیر درآمیزد .

120,000 RIAL – خرید
author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *