پاورپوینت
موضوع:
نقشه خطر پذیری آسیب های اجتماعی مدارس استان گیلان
تعداد اسلاید: 67
فهرست
فصل اول :
مقدمه
ضرورت انجام کار
نگاهی به وضع موجود
موقعیت جغرافیایی شهرستان /منطقه/ناحیه
فصل دوم :
جامعه آماری
نمونه آماری
محدودیت
فصل سوم :
یافته ها و نتایج
جداول یافته ها
تحلیل و جمع بندی
فصل چهارم:
پیاده سازی یافته ها روی نقشه(GIS)
فصل پنجم:
راه کارها و پیشنهادات
مقدمه :
زندگی اجتماعی انسان امروزی با فراز و نشیب های بسیاری در عرصه ی حیات اجتماعی روبرو می باشد . تغییرات و رویدادهای اجتماعی جوامع انسانی عموماً با حوادث و اتفاقات گوناگونی پیوند خورده که حاصل آن ، ایجاد لحظاتی خوش یا ناگوار در دمادم زندگی آنهاست . آنچه که اکنون انسان امروزی را رنج می دهد برگرفته از همان لحظات ناخوشایندی است که بر روح و روان جامعه تأثیر منفی گذاشته و مجموع آنها در قالب آسیب های اجتماعی شکل گرفته است .
آسیب های اجتماعی در واقع به پدیده هایی گفته می شود که به صور گوناگون ؛ ارزش ها ، هنجارها و باورهای جامعه ی انسانی را مورد حمله قرار می دهد و سبب نابسامانی و اختلال در روند زندگی آنها می گردد . متأسفانه تأثیرات منفی این آسیب ها بیشتر دامن گروهی از افراد جامعه را در بر می گیرد که در حال تجربه ی دوره ی بلوغ و گذر از مرحله ی مهمی در زندگی خود هستند و درواقع بیشترین ترکیب جمعیتی کشور را در حال حاضر شامل می شوند . آری « دانش آموزان » هسته ی مرکزی تعلیم و تربیت هر جامعه هستند و از سویی دیگر خطرپذیرترین و حساس ترین قشر اجتماع در بحث آسیب پذیری قلمداد می گردند . براین اساس بر همه ی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت و متخصصان حوزه ی آسیب های اجتماعی است که در سایه ی همدلی و احساس مسئولیت در جهت کاهش و رفع ناملایمات و آسیب های موجود گام های مؤثر برداشته و یاری گرما در عرصه های مختلف باشند .
اداره آموزش و پرورش شهرستان ……. بنا بر مأموریت های محوله با تدوین ” نقشه ی خطرپذیری آسیب های اجتماعی مدارس ” و آسیب شناسی مسایل موجود و رصد آن ها ، درصدد این است که از این نقشه ی راه به عنوان منبع و راهنمایی جهت اجرای برنامه های خود بهره گیرد و با آگاهی و شناخت بهتر و کامل تری نسبت به اجرای دقیق آنها اقدام نماید . باشد که این حرکت ، افق های روشن تری از آینده را در مسیر زندگی نسل نوپا و جوان کشورمان بگشاید و سایه ی امید را با تدبیر درآمیزد .