وبلاگ سیمیا

۶ روش برای پیدا کردن مقالات دسترسی آزاد در الزویر

انتشارات الزویر علاوه بر ۵۶ مجله علمی دسترسی آزادی که در اختیار محققین هستند، اجازه انتشار مقاله بصورت دسترسی آزاد را به نویسندگان می‌دهد. هم اکنون بیش از ۹۰ مجله از انتشارات الزویر حاوی مقالات دسترسی آزاد هستند. در زیر ۶ روش برای تشخیص و دسترسی به مقالات دسترسی آزاد الزویر ارائه می‌گردد.

1️⃣ مشاهده لیست مجلات دسترسی آزاد الزویر
در صفحه اصلی ساینس دایرکت با کلیک بر روی راهنمای مجلات دسترسی آزاد (Open Access Journal Directory) می توانید به لیست مجلات دسترسی آزاد الزویر برسید.

فست پریلند

2️⃣ یافتن مجلاتی که حاوی مقالات دسترسی آزاد هستند
همانطور که ذکر شد، انتشارات الزویر به نویسندگان خود این امکان را می‌دهد که مقالات خود را بصورت دسترسی آزاد در مجلات الزویر منتشر کنند. برای مشاهده مجلاتی که حاوی مقالات دسترسی آزاد هستند می توانید در صفحه اصلی ساینس دایرکت بر روی مشاهده همه نشریات حاوی محتوای دسترسی آزاد (View all publications with Open Access articles) کلیک کنید.

پریلند

3️⃣ مشاهده لیست نتایج جستجو
در لیست نتایج جستجوی ساینس دایرکت در کنار مقالاتی که دسترسی آزاد هستند آیکون Open Access وجود دارد.

4️⃣ محدود کردن نتایج به مقالات دسترسی آزاد
در جستجوی پیشرفته ساینس دایرکت با فعال کردن تیک مقالات دسترسی آزاد(Open Access Article)، نتایج جستجوی شما به مقالات دسترسی آزاد محدود می شود.

5️⃣ تشخیص دسترسی آزاد و یا پولی بودن مقاله ای که در حال مطالعه هستید
زیر عنوان و نام نویسنده مقالات دسترسی آزاد، ایکون دسترسی آزاد(Open Access) برنگ نارنجی وجود دارد که نمایانگر رایگان بودن مقاله می باشد.

6️⃣ مشاهده مقالات دسترسی آزاد در یک مجله
همانطور که ذکر شد، علاوه بر مجلات کاملا دسترسی آزاد در الزویر، این انتشارات اختیار انتشار مقاله بصورت دسترسی آزاد را به نویسندگان می دهد. برای آنکه بدانیم مجله ای حاوی این مقالات هست یا خیر کافیست در صفحه پروفایل مجله عبارت Support Open Access با رنگ نارنجی را بیابید.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *