آموزش, وبلاگ سیمیا

معرفی نرم افزار شبیه ساز NS3

معرفی نرم افزار شبیه ساز NS3:

نرم افزار شبیه ساز NS3 یک ابزار قدرتمند در زمینه شبکه و نسخه جدید شبیه ساز NS2 برای شبیه سازی شبکه های کامپیوتری است که یک پروژه منبع باز و در حال توسعه می باشد که از سال ۲۰۰۶ شروع شده است. نرم افزار شبیه ساز NS3 برای پلتفرم های شبیه سازی شبکه باز قابل توسعه بوده و ارائه شده به منظور پژوهش و آموزش در حوضه شبکه می باشد. شبیه ساز NS3 مدل کار بسته های اطلاعاتی شبکه را ارائه داده و یک موتور شبیه سازی قوی را برای انجام آنالیز های شبیه سازی فراهم می سازد. پروژه NS3 به عنوان یک سیستم کتابخانه نرم افزار که با یکدیگر کار می کنند ساخته شده است. برنامه های کاربر می تواند به این کتابخانه ها لینک (یا import) شود. برنامه های کاربر همچنین می تواند در زبان برنامه نویسی ++C و یا Python نوشته شود.

نرم افزار NS3 به عنوان کد منبع توزیع شده:

شبیه ساز NS3 به عنوان کد منبع توزیع شده می باشد به این معنی که سیستم هدف نیاز به یک محیط توسعه نرم افزار برای ساخت کتابخانه برای اولین بار، سپس ایجاد برنامه کاربر می باشد. شبیه ساز NS3 ممکن است در اصل به عنوان کتابخانه های از پیش ساخته شده برای توزیع سیستم های انتخاب شده باشد و در آینده نیز ممکن است به همان طریق توزیع شود، اما در حال حاضر، بسیاری از کاربران در واقع کار خود را با ویرایش شبیه ساز NS3 انجام می دهند، بنابراین داشتن کد منبع برای بازسازی کتابخانه مفید می باشد.

فست پریلند

معرفی نرم افزار شبیه ساز NS2

برای کاربران NS2:

نرم افزار NS3 برای کسانی که با NS2 (یک ابزار محبوب قبل از شبیه ساز NS3) آشنا هستند، یک تغییر ظاهری قابل رویت در انتخاب زبان برنامه نویسی است. نرم افزار شبیه ساط NS2 در OTcl اسکریپت شده و نتایج شبیه سازی با استفاده از انیماتور شبکه قابل مشاهده می باشد. اجرای یک شبیه سازی در شبیه ساز NS2 از ++C (به عنوان مثال، به عنوان یک main() بدون هیچ گونه OTcl) امکان پذیر نمی باشد.

پریلند

برخی از اجزای نرم افزار شبیه ساز NS2 در ++C و برخی دیگر در OTcl نوشته شده است. در شبیه ساز NS3 ، شبیه ساز به طور کامل در ++C و با ساختار Python اختیاری نوشته شده است. در نتیجه اسکریپت شبیه سازی می تواند در ++C و یا در Python نوشته شود. انیماتورها و ویژوالایزر های جدید در نسخه در حال توسعه موجود می باشند. از آنجا که NS3 ، بسته ردیابی فایل PCAP را در شبکه تولید می کند، دیگر ابزار های کاربردی می توانند از آن برای تجزیه و ردیابی استفاده کنند.

شباهت هایی هم وجود دارد (به عنوان مثال هر دو مبتنی بر شی ++C و همچنین برخی از کد های NS2 در حال حاضر به شبیه ساز NS3 منتقل شده اند). سوالی که ما اغلب می شنویم این است که “من باید هنوز از NS2 استفاده کنم یا شروع به استفاده از شبیه ساز NS3 کنم؟” به نظر ما، استفاده از شبیه ساز NS3 به دلایل ریز سازنده تر خواهد بود.

معرفی نرم افزار شبیه ساز OPNET

مقایسه نرم افزار NS2 با NS3:

  • نرم افزار NS3 به طور فعال، در لیست پستی کاربران به صورت پاسخگو و فعال نگهداری می شود، در حالی که NS2 تنها در درخت کد اصلی خود در کمتر از یک دهه قرار داده شده است.
  • نرم افزار NS3 ویژگی هایی را فراهم می کند در NS2 در دسترس نمی باشد. مانند پیاده سازی یک محیط اجرای کد. (به کاربران امکان اجرای کد پیاده سازی واقعی در شبیه ساز را فراهم می سازد).
  • نرم افزار NS3 سطح پایین تری از انتزاع را در مقایسه با NS2 ارائه می دهد که آن را در تراز بهتری با سیستم های واقعی قرار می دهد. برخی از محدودیت های موجود در NS2 (مانند پشتیبانی از انواع مختلف از رابط ها در گره ها) در NS3 اصلاح شده است.

ماژول های مختلف در NS2 و NS3:

نرم افزار NS2 با توجه به سابقه طولانی که دارد، مجموعه متنوع تری از ماژول های مختلف نسبت به NS3 را دارا می باشد. با این حال، NS3 دارای مدل های دقیق تری در حوزه های محبوب پژوهش (شامل LTE و مدل های WiFi پیچیده) می باشد و پشتیبانی آن از کد های پیاده سازی، طیف بسیار گسترده ای از مدل های کاربر پسند را شامل می شود. کاربران ممکن است راغب به یادگیری تمام شبکه لینوکس پشته محصور شده در یک گره NS3 با استفاده از چارچوب اجرای کد مستقیم (DCE) باشند.

مدل های NS2 گاهی اوقات می تواند به NS3 منتقل شود، به خصوص اگر در ++C پیاده سازی شود. اگر شک دارید، از طریق یک راهنمای خوب نگاهی به هر دو شبیه ساز (و همچنین سایر شبیه سازها) و خصوصا مدل های موجود برای تحقیقات خود بیندازید، اما به خاطر داشته باشید که تجربه شما در استفاده از ابزار منجر به توسعه و نگهداری بهینه تری خواهد شد.

«جهت سفارش انواع پروزه های شبیه سازی به سایت رسمی گروه پژوهشی سیمیا مراجعه یا از طریق راه های ارتباطی با مدیریت گروه در ارتباط باشید.»

اطلاعات تماس:

ایمیل گروه:

simiya_ht@yahoo.com

سایت رسمی گروه:

www.simiyacn.ir

صفحه لینکداین گروه:

linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a

صفحه پارسکدرز گروه:

https://parscoders.com/resume/34397/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%82%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%86%D9%8A

صفحه کارایران گروه:

http://my.kariran.net/22502

تلگرام مدیر گروه:

https://t.me/ResearchAdvisor

کانال تلگرام گروه:

https://t.me/simiyaresearchgroup

در 24 ساعت شبانه روز می توانید با ما در ارتباط باشید از مشاوره متخصصین ما بهره مند شوید

با سفارش از طریق سایت رسمی گروه از تخفیف ویژه ما برخوردار شوید

با خیال راحت صفر تا صد پروژه خود را به ما بسپارید

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *