آموزش, ویراستاری

آموزش روش رفرنس نویسی هاروارد

نحوه رفرنس دهی (ارجاع دهی) به روش هاروارد (فارسی و انگلیسی) 

یکی از مھمترین عوامل در تعیین ارجاع درست به منابع علمی استفاده از شیوه ھای استاندارد رفرنس دھی داخل متن و تنظیم رفرنسھای انتھای مقاله است. مجلات مختلف از شیوه ھای متفاوتی برای رفرنس نویسی داخل متن استفاده می کنند که پژوھشگران بھتر است قبل از تنظیم نھایی مقاله و ارسال به مجله ابتدا به بخشی در مجله به نام راھنمای نویسندگان مراجعه کرده و شیوه ھای قابل قبول رفرنس دھی مجله را مطالعه و مقاله خود را برھمان اساس تنظیم نمایند. مطلبی که در پیش روی دارید گزیده ای از شایعترین نکاتی است که برای رفرنس دھی ھاروارد که یکی از شایعترین شیوه ھای بکار رفته درمجلات است کاربرد دارد.

روش رفرنس نویسی ھاروارد یکی از روشھای موسوم به “نویسنده-تاریخ” یا “Author-Date” است .بنابراین ھمانطور که از نامش بر می آید روش رفرنس نویسی داخل متن(In-text Citation) در این سیستم به این گونه است که ابتدا نام نویسنده و سپس تاریخ انتشار را داخل پرانتز می آوریم. در این مقاله که در ادامه برای دانلود قرار داده شده است سعی شده که به شایعترین مواردی که ممکن است نویسنده یک مقاله در ھنگام رفرنس نویسی ھاروارد به آن برخورد کند اشاره بشود.

فست پریلند

دانلود آموزش روش رفرنس نویسی هاروارد فارسی و انگلیسی

پریلند

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *