آموزش, خدمات, وبلاگ سیمیا, وبلاگ صفحه اصلی

تحقیق

تحقیق

تحقیق فرآیندی از جستجوی سیستماتیک است که مستلزم جمع آوری داده ها می باشد. مستندسازی اطلاعات حیاتی؛ و تجزیه و تحلیل و تفسیر آن داده/اطلاعات، مطابق با روش های مناسب تعیین شده توسط رشته های تخصصی خاص و رشته های دانشگاهی.

هدف از تحقیق

تحقیقات به منظور

فست پریلند

  • ارزیابی اعتبار یک فرضیه یا یک چارچوب تفسیری
  • جمع آوری مجموعه ای از دانش و یافته های اساسی برای به اشتراک گذاشتن آنها به شیوه های مناسب
  • برای کمک به ایجاد سوالات برای سوالات بیشتر

انجام می شود

پریلند

تحقیق عبارت است از «کار خلاقانه و منظمی که برای افزایش ذخایر دانش انجام می شود». این کار شامل جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل شواهد برای افزایش درک یک موضوع است که با توجه خاص به کنترل منابع سوگیری و خطا مشخص می شود. این فعالیت ها با حسابداری و کنترل سوگیری ها مشخص می شوند. یک پروژه تحقیقاتی ممکن است بسط کار گذشته در این زمینه باشد. برای آزمایش اعتبار ابزارها، رویه‌ها یا آزمایش‌ها، پژوهش ممکن است عناصر پروژه‌های قبلی یا پروژه را به‌عنوان یک کل تکرار کند.

اهداف اولیه تحقیقات پایه (در مقابل تحقیقات کاربردی) مستندسازی، کشف، تفسیر و تحقیق و توسعه (R&D) روش ها و سیستم هایی برای پیشرفت دانش بشری است. رویکردهای تحقیق به معرفت‌شناسی‌ها بستگی دارد که هم در درون و هم بین علوم انسانی و علوم متفاوت است. انواع مختلفی از تحقیق وجود دارد: علمی، علوم انسانی، هنری، اقتصادی، اجتماعی، تجاری، بازاریابی، تحقیقات عملی، زندگی، فناوری، و غیره.

کلمه تحقیق از فرانسوی میانه “recherche” گرفته شده است که به معنای “در جستجوی رفتن” است، این اصطلاح خود از اصطلاح فرانسوی قدیمی “recerchier” یک کلمه مرکب از “re-” + “cerchier” یا ” Searcher مشتق شده است به معنای جستجو. اولین استفاده ثبت شده از این اصطلاح در سال 1577 بود.

تعاریف

پژوهش به روش‌های مختلفی تعریف شده است، و با وجود شباهت‌هایی که وجود دارد، به نظر نمی‌رسد که تعریف واحد و فراگیری وجود داشته باشد که توسط همه کسانی که درگیر آن هستند پذیرفته شود.

تحقیق در ساده ترین عبارت جستجوی دانش و جستجوی حقیقت است. در مفهوم رسمی، مطالعه سیستماتیک یک مسئله است که توسط یک استراتژی انتخاب شده عمدی مورد حمله قرار می گیرد که با انتخاب رویکردی برای تهیه طرح با عمل بر اساس آن از نظر طراحی فرضیه های تحقیق، انتخاب روش ها و تکنیک ها، انتخاب یا توسعه جمع آوری داده ها شروع می شود. ابزارها، پردازش داده ها، تفسیر و با ارائه راه حل های مسئله به پایان می رسد.

تعریف دیگری از تحقیق توسط جان دبلیو کرزول ارائه شده است که بیان می کند “تحقیق فرآیندی از مراحلی است که برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات به منظور افزایش درک ما از یک موضوع یا موضوع استفاده می شود”. این شامل سه مرحله است: طرح سؤال، جمع آوری داده ها برای پاسخ به سؤال و ارائه پاسخ به سؤال.

فرهنگ لغت آنلاین Merriam-Webster تحقیق را با جزئیات بیشتر اینگونه تعریف می کند: “تحقیق یا بررسی مطالعه ای؛ به ویژه: تحقیق یا آزمایش با هدف کشف و تفسیر حقایق، تجدید نظر در نظریه ها یا قوانین پذیرفته شده در پرتو واقعیات جدید، یا کاربرد عملی چنین مواردی. نظریه ها یا قوانین جدید یا تجدید نظر شده»

اشکال تحقیق

تحقیق اصلی یا اورجینال ریسرچ

تحقیق اصلی که تحقیقات اولیه نیز نامیده می شود، تحقیقاتی است که منحصراً بر اساس خلاصه، مرور یا ترکیبی از انتشارات قبلی در مورد موضوع تحقیق نیست. این ماده دارای ویژگی منبع اولیه است. هدف پژوهش اصلی به جای ارائه دانش موجود به شکل جدید (به عنوان مثال، خلاصه شده یا طبقه بندی شده) تولید دانش جدید است. پژوهش اصلی بسته به رشته ای که به آن مربوط می شود، می تواند به اشکال مختلف باشد. در کار آزمایشی، معمولاً شامل مشاهده مستقیم یا غیرمستقیم موضوع(های) مورد تحقیق می‌شود، به عنوان مثال، در آزمایشگاه یا میدان، روش‌شناسی، نتایج و نتایج یک آزمایش یا مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را مستند می‌کند، یا یک تفسیر جدید ارائه می‌کند. از نتایج قبلی در کار تحلیلی، معمولاً برخی از نتایج ریاضی جدید (مثلاً) یا روش جدیدی برای نزدیک شدن به یک مسئله موجود وجود دارد. در برخی موضوعات که معمولاً آزمایش یا تحلیلی از این دست انجام نمی‌دهند، اصالت به شیوه‌ای است که فهم موجود بر اساس نتیجه کار محقق تغییر می‌کند یا دوباره تفسیر می‌شود.

درجه اصالت تحقیق یکی از معیارهای اصلی برای چاپ مقالات در مجلات دانشگاهی است و معمولاً از طریق بررسی همتایان ایجاد می شود. معمولاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی ملزم به انجام تحقیقات اصلی به عنوان بخشی از پایان نامه هستند.

تحقیق علمی

تحقیق علمی روشی سیستماتیک برای جمع آوری داده ها و مهار کنجکاوی است. این تحقیق اطلاعات و نظریه های علمی برای تبیین ماهیت و خواص جهان ارائه می دهد. کاربردهای عملی را ممکن می سازد. تحقیقات علمی توسط مقامات دولتی، توسط سازمان های خیریه و توسط گروه های خصوصی، از جمله بسیاری از شرکت ها، تامین می شود. تحقیقات علمی را می توان با توجه به رشته های علمی و کاربردی به طبقه بندی های مختلفی تقسیم کرد. تحقیقات علمی معیاری است که به طور گسترده برای قضاوت در مورد جایگاه یک مؤسسه دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، اما برخی معتقدند که چنین ارزیابی نادرستی از مؤسسه است، زیرا کیفیت تحقیق در مورد کیفیت تدریس نمی گوید (اینها لزوماً با هم مرتبط نیستند).

به طور کلی، پژوهش به دنبال یک فرآیند ساختاری مشخص است. اگرچه ترتیب مراحل ممکن است بسته به موضوع و محقق متفاوت باشد، مراحل زیر معمولاً بخشی از اکثر تحقیقات رسمی، هم پایه و هم کاربردی هستند:

1.       مشاهدات و شکل گیری موضوع

 شامل حوزه موضوعی مورد علاقه فرد و دنبال کردن آن حوزه موضوعی برای انجام تحقیقات مرتبط با موضوع است. حوزه موضوعی نباید به طور تصادفی انتخاب شود، زیرا برای تعیین شکاف در ادبیاتی که محقق قصد کاهش آن را دارد، نیاز به مطالعه حجم وسیعی از ادبیات در مورد موضوع است. علاقه شدید به حوزه موضوعی انتخاب شده توصیه می شود. تحقیق باید با پیوند دادن اهمیت آن به دانش موجود در مورد موضوع توجیه شود.

2.       فرضیه

 یک پیش‌بینی قابل آزمایش که رابطه بین دو یا چند متغیر را مشخص می‌کند.

3.       تعریف مفهومی

 توصیف یک مفهوم با ربط دادن آن به مفاهیم دیگر.

4.       تعریف عملیاتی

جزئیات مربوط به تعریف متغیرها و نحوه اندازه گیری/ارزیابی آنها در مطالعه.

5.       جمع‌آوری داده‌ها

 شامل شناسایی یک جامعه و انتخاب نمونه، جمع‌آوری اطلاعات از این نمونه‌ها یا درباره آن با استفاده از ابزارهای تحقیقاتی خاص است. ابزارهای مورد استفاده برای جمع آوری داده ها باید معتبر و پایا باشند.

6.       تجزیه و تحلیل داده ها

شامل تجزیه تک تک داده ها برای نتیجه گیری در مورد آن است.

7.       تفسیر داده ها

 این را می توان از طریق جداول، شکل ها و تصاویر نشان داد و سپس با کلمات توصیف کرد.

8.       آزمون، تجدید نظر در فرضیه

9.       نتیجه گیری، در صورت لزوم تکرار

یک تصور غلط رایج این است که یک فرضیه اثبات خواهد شد (به جای آن به فرضیه صفر مراجعه کنید). به طور کلی، از یک فرضیه برای پیش‌بینی‌هایی استفاده می‌شود که می‌توان آنها را با مشاهده نتیجه یک آزمایش آزمایش کرد. اگر نتیجه با فرضیه مغایرت داشته باشد، آنگاه فرضیه رد می شود (به قابلیت ابطال مراجعه کنید). با این حال، اگر نتیجه با فرضیه سازگار باشد، گفته می شود که آزمایش از فرضیه حمایت می کند. از این زبان دقیق استفاده می شود زیرا محققان تشخیص می دهند که فرضیه های جایگزین نیز ممکن است با مشاهدات سازگار باشند. از این نظر، یک فرضیه را هرگز نمی توان اثبات کرد، بلکه تنها با دورهای باقی مانده از آزمایش های علمی پشتیبانی می شود و در نهایت، به طور گسترده ای به عنوان درست تصور می شود.

یک فرضیه مفید امکان پیش‌بینی را می‌دهد و با دقت مشاهده زمان، پیش‌بینی تأیید می‌شود. از آنجایی که دقت مشاهده با گذشت زمان بهبود می‌یابد، ممکن است این فرضیه دیگر پیش‌بینی دقیقی ارائه نکند. در این صورت، یک فرضیه جدید برای به چالش کشیدن فرضیه قدیمی به وجود می آید و تا حدی که فرضیه جدید پیش بینی های دقیق تری از فرضیه قبلی انجام دهد، فرضیه جدید جایگزین آن خواهد شد. محققان همچنین می توانند از فرضیه صفر استفاده کنند که هیچ رابطه یا تفاوتی بین متغیرهای مستقل یا وابسته بیان نمی کند.

تحقیق در علوم انسانی

پژوهش در علوم انسانی شامل روش های مختلفی مانند هرمنوتیک و نشانه شناسی است. محققان علوم انسانی معمولاً به دنبال پاسخ صحیح نهایی برای یک سؤال نیستند، بلکه در عوض، مسائل و جزئیات پیرامون آن را بررسی می کنند. زمینه همیشه مهم است و زمینه می تواند اجتماعی، تاریخی، سیاسی، فرهنگی یا قومی باشد. نمونه ای از پژوهش در علوم انسانی، پژوهش تاریخی است که در روش تاریخی تجسم یافته است. مورخان از منابع اولیه و سایر شواهد برای بررسی سیستماتیک یک موضوع و سپس نوشتن تاریخ در قالب گزارش های گذشته استفاده می کنند. سایر مطالعات صرفاً به بررسی وقوع رفتارها در جوامع و جوامع می پردازند، بدون اینکه به طور خاص به دنبال دلایل یا انگیزه هایی برای توضیح آنها باشند. این مطالعات ممکن است کیفی یا کمی باشند و می توانند از رویکردهای مختلفی مانند نظریه دگرباش یا نظریه فمینیستی استفاده کنند.

تحقیق هنری

پژوهش هنری، که به عنوان «تحقیق مبتنی بر عمل» نیز دیده می‌شود، زمانی می‌تواند شکل بگیرد که آثار خلاق هم خود تحقیق و هم موضوع تحقیق در نظر گرفته شوند. این مجموعه فکری قابل بحثی است که در جستجوی دانش و حقیقت، جایگزینی برای روش های صرفاً علمی در تحقیق ارائه می دهد.

روند بحث برانگیز آموزش هنری که بیشتر دانشگاهی‌محور می‌شود، منجر به پذیرش تحقیقات هنری به عنوان روش اولیه تحقیق در هنر مانند سایر رشته‌ها می‌شود. یکی از ویژگی های پژوهش هنری این است که باید ذهنیت را در مقابل روش های علمی کلاسیک بپذیرد. به این ترتیب، در استفاده از تحقیقات کیفی و بین الاذهانی به عنوان ابزاری برای اعمال سنجش و تحلیل انتقادی، مشابه علوم اجتماعی است.

پژوهش هنری توسط مدرسه رقص و سیرک (Dans och Cirkushögskolan، DOCH) استکهلم به شرح زیر تعریف شده است – “تحقیق هنری تحقیق و آزمایش با هدف کسب دانش در درون و برای رشته های هنری ما است. از طریق مستندات ارائه شده، بینش به دست آمده باید در یک زمینه قرار گیرد.” درک ساده‌تر جولیان کلاین، پژوهش هنری را به‌عنوان هر نوع تحقیقی که شیوه هنری ادراک را به کار می‌گیرد، تعریف می‌کند. برای بررسی مشکلات اصلی پژوهش هنری امروز، به Giaco Schiesser مراجعه کنید.

به گفته هنرمند هاکان توپال، در پژوهش هنری، «شاید بیش از سایر رشته‌ها، شهود به عنوان روشی برای شناسایی طیف وسیعی از شیوه‌های تولیدی جدید و غیرمنتظره مورد استفاده قرار گیرد». اکثر نویسندگان، چه کتاب های داستانی و چه غیرداستانی، باید برای حمایت از آثار خلاقانه خود تحقیق کنند. این ممکن است تحقیق واقعی، تاریخی یا پیشینه باشد. تحقیقات پیشینه می تواند برای مثال شامل تحقیقات جغرافیایی یا رویه ای باشد.

انجمن تحقیقات هنری (SAR) مجله تحقیقات هنری سه‌ساله (JAR) را منتشر می‌کند، یک مجله بین‌المللی، آنلاین، با دسترسی آزاد و با داوری برای شناسایی، انتشار و انتشار تحقیقات هنری و روش‌شناسی‌های آن، از همه رشته‌های هنری و کاتالوگ پژوهشی (RC)، یک پایگاه داده قابل جستجو و مستند از تحقیقات هنری است که هر کسی می‌تواند در آن مشارکت کند.

پاتریشیا لیوی به هشت ژانر تحقیقاتی مبتنی بر هنر (ABR) می پردازد: تحقیق روایی، تحقیق مبتنی بر داستان، شعر، موسیقی، رقص، تئاتر، فیلم و هنرهای تجسمی.

در سال 2016، اتحادیه اروپا از مؤسسات هنر، اصول فلورانس را در مورد دکترا در هنر راه اندازی کرد. اصول فلورانس مربوط به اصول سالزبورگ و توصیه‌های سالزبورگ انجمن دانشگاه‌های اروپا هفت نکته مورد توجه را برای مشخص کردن دکترا / دکترا در هنر در مقایسه با دکترای علمی / دکترا ذکر می‌کند. اصول فلورانس توسط AEC، CILECT، CUMULUS و SAR تایید شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

تحقیق تاریخی

روش تاریخی مشتمل بر فنون و رهنمودهایی است که مورخان از منابع تاریخی و سایر شواهد برای تحقیق و سپس نوشتن تاریخ استفاده می کنند. رهنمودهای تاریخی مختلفی وجود دارد که معمولاً توسط مورخان در آثار خود تحت عناوین نقد بیرونی، نقد داخلی و ترکیب استفاده می شود. این شامل انتقاد کمتر و انتقاد حسی است. اگرچه موارد ممکن است بسته به موضوع و محقق متفاوت باشد، مفاهیم زیر بخشی از اکثر تحقیقات رسمی تاریخی هستند:

  • شناسایی تاریخ مبدا
  • شواهد بومی سازی
  • به رسمیت شناختن نویسندگی
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • شناسایی صداقت
  • انتساب اعتبار

تحقیق مستند یا اسنادی

مراحل انجام تحقیق

تحقیقات اغلب با استفاده از ساختار مدل ساعت شنی تحقیق انجام می شود. مدل ساعت شنی با یک طیف گسترده برای تحقیق شروع می شود و از طریق روش پروژه بر روی اطلاعات مورد نیاز تمرکز می کند (مانند گردن ساعت شنی)، سپس تحقیق را در قالب بحث و نتیجه گسترش می دهد. مراحل عمده در انجام تحقیق عبارتند از:

  • شناسایی مسئله تحقیق
  • بررسی ادبیات
  • تعیین هدف تحقیق
  • تعیین سوالات خاص تحقیق
  • مشخص کردن یک چارچوب مفهومی، گاهی شامل مجموعه‌ای از فرضیه‌ها
  • انتخاب روش (برای جمع آوری داده ها)
  • جمع آوری داده ها
  • تایید داده ها
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
  • گزارش و ارزیابی تحقیق
  • انتقال یافته های تحقیق و احتمالاً توصیه ها

مراحل به طور کلی نشان دهنده روند کلی است. با این حال، آنها باید به عنوان یک فرآیند تکرار شونده همیشه در حال تغییر در نظر گرفته شوند تا مجموعه ای ثابت از مراحل. بیشتر تحقیقات با بیانی کلی از مسئله، یا بهتر است بگوییم، هدف شرکت در مطالعه آغاز می شود. مرور ادبیات، نقص ها یا حفره هایی را در تحقیقات قبلی شناسایی می کند که توجیهی برای مطالعه فراهم می کند. اغلب، پیش از شناسایی یک سؤال تحقیق، مرور ادبیات در یک حوزه موضوعی معین انجام می شود. یک شکاف در ادبیات فعلی، همانطور که توسط یک محقق شناسایی شده است، سپس یک سوال تحقیق را ایجاد می کند. سوال تحقیق ممکن است موازی با فرضیه باشد. فرضیه فرضیه ای است که باید آزمایش شود. محقق(ها) برای آزمون فرضیه داده ها را جمع آوری می کند. محقق(ها) سپس داده ها را از طریق انواع روش های آماری تجزیه و تحلیل و تفسیر می کند و درگیر آنچه به عنوان تحقیقات تجربی شناخته می شود، می شود. سپس نتایج تجزیه و تحلیل داده ها در رد یا عدم رد فرضیه صفر گزارش و ارزیابی می شود. در پایان، محقق ممکن است راه هایی را برای تحقیقات بیشتر مورد بحث قرار دهد. با این حال، برخی از محققان از رویکرد معکوس حمایت می کنند: شروع با بیان یافته ها و بحث در مورد آنها، حرکت “بالا” تا شناسایی یک مشکل تحقیقاتی که در یافته ها و بررسی ادبیات ظاهر می شود. رویکرد معکوس با ماهیت معاملاتی تلاش تحقیق توجیه می شود که در آن تحقیق تحقیق، سؤالات تحقیق، روش تحقیق، ادبیات تحقیق مرتبط و غیره تا زمانی که یافته ها به طور کامل ظهور و تفسیر نشده باشند، کاملاً شناخته شده نیستند.

رودلف رومل می گوید: “…هیچ محققی نباید یک یا دو آزمون را به عنوان قطعی بپذیرد. تنها زمانی می توان به نتایج اطمینان داشت که طیف وسیعی از آزمون ها بر روی بسیاری از انواع داده ها، محققان و روش ها سازگار باشند.”

افلاطون در Meno در مورد دشواری ذاتی، اگر نگوییم یک پارادوکس، در انجام تحقیق صحبت می‌کند که می‌توان آن را به شکل زیر بازنویسی کرد: “اگر می‌دانی به دنبال چه چیزی می‌گردی، چرا آن را جستجو می‌کنی؟! قبلاً آن را یافته‌ای اگر نمی‌دانی دنبال چه می‌گردی، دنبال چه می‌گردی؟!»

روش های پژوهش

هدف فرآیند تحقیق، تولید دانش جدید یا تعمیق درک موضوع یا موضوع است. این فرآیند سه شکل اصلی دارد (اگرچه، همانطور که قبلاً بحث شد، ممکن است مرزهای بین آنها مبهم باشد):

  • تحقیق اکتشافی که به شناسایی و تعریف یک مشکل یا سوال کمک می کند.
  • تحقیق سازنده، که نظریه ها را آزمایش می کند و راه حل هایی را برای یک مسئله یا سؤال پیشنهاد می کند.
  • تحقیق تجربی، که امکان سنجی راه حل را با استفاده از شواهد تجربی آزمایش می کند.

دو نوع عمده طراحی تحقیق تجربی وجود دارد: تحقیقات کیفی و تحقیقات کمی. پژوهشگران با توجه به ماهیت موضوع تحقیقی که می خواهند بررسی کنند و سؤالات تحقیقی که قصد پاسخ به آنها را دارند، روش های کیفی یا کمی را انتخاب می کنند:

تحقیق کیفی

تحقیق کیفی به روش های بسیار ذهنی و غیر کمی اشاره دارد، از روش های مختلف جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها، تفسیر داده ها برای معانی، تعاریف، ویژگی ها، استعاره های نمادهای اشیا استفاده می شود. فرهنگ گروهی از مردم که شامل ویژگی های اشتراکی، زبان، اعمال، ساختار، ارزش، هنجارها و چیزهای مادی است، سبک زندگی انسان را ارزیابی می کند. قومیت: مردم، گرافو: برای نوشتن، این شاگرد ممکن است شامل گروه های قومی، پیدایش قومی، ترکیب، اسکان مجدد و ویژگی های رفاه اجتماعی باشد. پدیدارشناسی: این استراتژی بسیار قدرتمند برای نشان دادن روش شناسی به آموزش حرفه های بهداشتی و همچنین برای بررسی مشکلات چالش برانگیز در آموزش حرفه های بهداشتی مناسب است.

تحقیق کمی

     این شامل بررسی تجربی سیستماتیک ویژگی‌ها و پدیده‌های کمی و روابط آن‌ها با طرح یک سوال محدود و جمع‌آوری داده‌های عددی برای تجزیه و تحلیل آن با استفاده از روش‌های آماری است. طرح‌های پژوهش کمی، آزمایشی، همبستگی و پیمایشی (یا توصیفی) هستند. از آمارهای به دست آمده از تحقیقات کمی می توان برای اثبات وجود روابط تداعی یا علّی بین متغیرها استفاده کرد. تحقیقات کمی با موضع فلسفی و نظری پوزیتیویسم مرتبط است.

روش‌های جمع‌آوری داده‌های کمی متکی به نمونه‌گیری تصادفی و ابزارهای جمع‌آوری داده‌های ساختاریافته است که تجربیات مختلف را در دسته‌های پاسخ از پیش تعیین‌شده قرار می‌دهد. راهبردهای نمونه گیری و جمع آوری داده ها. تحقیقات کمی به آزمایش فرضیه‌های برگرفته از نظریه یا توانایی تخمین اندازه یک پدیده مورد علاقه مربوط می‌شود.

اگر سوال تحقیق در مورد افراد باشد، ممکن است شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی به درمان‌های مختلف اختصاص داده شوند (این تنها راهی است که یک مطالعه کمی را می‌توان یک آزمایش واقعی در نظر گرفت). ویژگی های شرکت کننده و موقعیتی برای کنترل آماری تأثیر آنها بر متغیر وابسته یا پیامد. اگر قصد تعمیم از شرکت کنندگان در تحقیق به یک جمعیت بزرگتر باشد، محقق از نمونه گیری احتمالی برای انتخاب شرکت کنندگان استفاده می کند.

در تحقیقات کمی یا کیفی، محقق(ها) ممکن است داده های اولیه یا ثانویه را جمع آوری کند. داده‌های اولیه، داده‌هایی هستند که به‌طور خاص برای تحقیق، مانند مصاحبه یا پرسشنامه جمع‌آوری می‌شوند. داده‌های ثانویه داده‌هایی هستند که از قبل وجود داشته‌اند، مانند داده‌های سرشماری، که می‌توانند مجدداً برای تحقیق مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از داده‌های ثانویه تا جایی که امکان دارد، یک روش تحقیق اخلاقی خوب است.

تحقیقات ترکیبی، یعنی تحقیقاتی که شامل عناصر کمی و کیفی است، با استفاده از داده‌های اولیه و ثانویه، رایج‌تر می‌شود. این روش مزایایی دارد که استفاده از یک روش به تنهایی نمی تواند ارائه دهد. برای مثال، یک محقق ممکن است یک مطالعه کیفی انجام دهد و آن را با یک مطالعه کمی دنبال کند تا بینش بیشتری به دست آورد.

کلان داده‌ها تأثیرات زیادی بر روش‌های تحقیق گذاشته است، به طوری که اکنون بسیاری از محققان تلاش زیادی برای جمع‌آوری داده‌ها انجام نمی‌دهند. علاوه بر این، روش هایی برای تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها به راحتی در دسترس نیز توسعه یافته است.

 انواع روش تحقیق

 1. روش تحقیق رصدی 2. روش تحقیق همبستگی

تحقیق غیر تجربی

تحقیق غیرتجربی (نظری) رویکردی است که شامل توسعه تئوری در مقابل استفاده از مشاهده و آزمایش است. به این ترتیب، تحقیقات غیر تجربی به دنبال راه‌حل‌هایی برای مشکلات با استفاده از دانش موجود به عنوان منبع آن هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که ایده ها و نوآوری های جدید را نمی توان در مجموعه دانش موجود و تثبیت شده یافت. تحقیقات غیر تجربی یک جایگزین مطلق برای تحقیقات تجربی نیست زیرا ممکن است با هم برای تقویت رویکرد تحقیق مورد استفاده قرار گیرند. هیچ کدام کمتر از دیگری مؤثر نیستند زیرا هدف خاص خود را در علم دارند. معمولاً تحقیقات تجربی مشاهداتی را ایجاد می کند که نیاز به توضیح دارند. سپس تحقیقات نظری سعی در تبیین آنها دارد و با این کار فرضیه های تجربی قابل آزمایش را ایجاد می کند. سپس این فرضیه ها به صورت تجربی مورد آزمایش قرار می گیرند و مشاهدات بیشتری ارائه می دهند که ممکن است نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد.

یک مثال ساده از یک کار غیر تجربی، نمونه سازی اولیه یک داروی جدید با استفاده از کاربرد متمایز دانش موجود است. دیگری توسعه یک فرآیند کسب و کار در قالب یک نمودار جریان و متون است که در آن همه مواد از دانش تثبیت شده است. بسیاری از تحقیقات کیهان شناسی ماهیت نظری دارند. تحقیقات ریاضی بر داده های موجود خارجی متکی نیست. بلکه به دنبال اثبات قضایای مربوط به اشیاء ریاضی است.

پروژه مشابه دارید؟

برای ثبت سفارش در سیمیا می توانید از طریق اپلیکیشن سیمیا، یا فرم ثبت سفارش در سایت اقدام کرده و یا از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام، سروش و اینستاگرام اقدام نمایید.

اپلیکیشن سیمیا را از بازار و مایکت دانلود کنید.

لینک پشتیبانی واتساپ، سروش و تلگرام در پایین وجود دارد.

 09392265610

پشتیبانی واتساپ سیمیا
سروش ثبت سفارش تلگرام

نشانی ایمیل سیمیا simiya_ht@yahoo.com می باشد.

از برقراری تماس برای هماهنگی پروژه خودداری کنید، حجم بالای سفارشات به ما اجازه نمی دهد تا از طریق تلفن پاسخگوی شما عزیزان باشیم، حتما درخواست خود را به صورت مکتوب و از طریق یکی از راه های ذکر شده فوق ارسال نمایید، درخواست خود را به طور کامل و با تمام فایل ها و توضیحات لازم ارسال نمایید تا مدت زمان بررسی آن به حداقل برسد. پس از تعیین کارشناس، در اسرع وقت به شما پاسخ می دهیم.

***

مراحل انجام پروژه دانشجویی در سیمیا

سفارش انجام پروژه دانشجویی

در مرحله اول با ثبت سفارش انجام پروژه در سایت و تکمیل فرم، اطلاعات خود را برای ما ارسال می کنید. در این بخش لازم است فایل مورد نظر را برای ما ارسال کنید. اگر چند فایل دارید می توانید از پسوند زیپ استفاده کنید. همچنین لازم است زبان مبداء و زبان مقصد را مشخص کنید. صبور باشید، کارشناسان سیمیا از طریق ایمیل به درخواست شما پاسخ می دهند.

بررسی سفارش و تعیین قیمت

در مرحله دوم سفارشی که برای ما ارسال کرده اید مورد ارزیابی قرار میگیرد تا هزینه برآورد شود. برآورد هزینه متناسب با شرایطی که در سفارش برای ما ارسال کرده اید انجام خواهد شد و نتیجه در نهایت به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتی که درخواست شما کامل نباشد، کارشناسان سیمیا به آدرس ایمیل شما، جزئیات را ارسال میکنند و از شما میخواهند تا اطلاعات دقیق را ارسال نمایید.

واریز پیش پرداخت و شروع کار

در مرحله سوم قیمت برآورد شده به شما اعلام خواهد شد و در صورت توافق لازم است تا 70 درصد از مبلغ تعیین شده را واریز بفرمایید تا فرایند انجام پروژه شما آغاز گردد. در این مرحله می توانید روند کار خود را از طریق پشتیبان واتساپ برررسی کنید.

تکمیل کار و ارسال بخشی از نتایج

در این مرحله، بخشی از نتایج کار به شما ارسال می شود و پس از آن لازم است 30 درصد باقی مانده را واریز نمایید و بلافاصله فایل کامل را دریافت کنید.

تحویل کار و رضایت مشتری

در آخرین مرحله کار شما پس از عبور از بررسی دقیق کارشناسان سایت و بررسی سطح کیفی کار، فایل نهایی برای شما ارسال خواهد شد. هدف نهایی ما لبخند رضایت شما کاربران محترم است.

 پشتیبانی از پروژه های انجام شده

شعار اصلی سیمیا حمایت و پشتیبانی از پروژه های انجام شده است. ما در زمینه انجام پروژه های دانشجویی همواره سعی کرده ایم از افرادی با تخصص بالا استفاده کنیم. استفاده از افراد با تجربه و متخصص باعث شده تا به جهت حمایت و پشتیبانی از پروژه های انجام شده هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم.

اگر پروژه انجام شده مطابق با خواسته شما نبود و یا نیاز به انجام ادیت داشتید، که به ندرت در سیمیا اتفاق می افتد؛ می توانید درخواست خود را به ما جهت تغییرات و بررسی مجدد اطلاع دهید تا در اسرع وقت پیگیری ها و تغییرات لازم انجام شود.

ارائه خدمات قوی و پشتیبانی کامل با تیمی باتجربه و متعهد در سیمیا

هزینه انجام پروژه های دانشجویی سیمیا چقدر است؟

پروژه های دانشجویی در زمینه های گوناگونی انجام می شود که این امر باعث گستردگی بسیار بالا در پروژه های ارسالی از سوی شما عزیزان می باشد. تعداد بالای پروژه ها در فیلدهای متنوع سبب شده است تا امر قیمت گذاری پروژه های دانشجویی یک کار کاملا حرفه ای و تخصصی باشد.

از این رو جهت تعیین قیمت پروژه های خود می توانید سفارش مورد نظر را برای ما از طریق لینک ثبت سفارش یا از طریق تلگرام و واتساپ ارسال کنید. پس از ارسال پروژه تیم پشتیبانی سایت سیمیا در اسرع وقت پروژه شما را برای تعیین کارشناس به کارگروه تخصصی شما ارجاع داده و در نهایت پس از ارسال برای کارشناس و استعلام دقیق قیمت، قیمت پروژه به شما اعلام خواهد شد.

توجه نمایید: تعیین کارشناس و بررسی تخصصی نیازمند زمان است، پس اگر پروژه فوری دارید، از طریق واتساپ یا تلگرام به ما اطلاع دهید تا سریع تر بررسی شود.

سیمیا خدمات خرید هاست و دامین حرفه ای و پرسرعت را به صورت رایگان به همراه پروژه‌های دانشجویی ارائه می‌دهد و در صورت تمدید قرارداد پشتیبانی سایت، خدمات رایگان هاستینگ پرسرعت نیز تمدید می‌گردد. این خدمات ویژه سیمیا باعث می‌شود هزینه طراحی وب و نگهداری و پشتیبانی سایت برای صاحبان کسب و کار مناسب و مقرون به صرفه‌ باشد.

چه مدت زمان خواهد برد تا به درخواست من پاسخ دهید؟

سایت سیمیا در بخش پشتیبانی و انجام فوری کار شما بسیار قوی بوده و به صورت 24 ساعت شبانه روز از طریق واتساپ، تلگرام و ایمیل، پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود. در هر ساعت از شبانه روز که در خواست خود را برای ما ارسال کنید در کمتر از 1 ساعت درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه پشتیبان سایت سیمیا، پروژه شما را از جهت تعیین مجری مربوطه ارزیابی کند پروژه برای محقق ارسال می گردد. هر زمان که از محقق پاسخ مناسب از لحاظ قیمت و مدت زمان انجام کار دریافت کند بلافاصله شرایط را به شما اطلاع خواهند داد. این روند به صورت کلی بین 3 ساعت تا 6 ساعت اتفاق خواهد افتاد. البته با توجه به سرعت بالای ما و تعداد 500 مجری متخصص غالبا ظرف مدت 3 ساعت و کمتر پیگیری انجام می شود.

مشاوره در پروژه دانشجویی

بسیاری از کاربران علاقه مند هستند پروژه دانشجویی را شخصا خودشان انجام دهند و در بعضی قسمت های انجام پروژه دچار مشکل هستند و نیاز به مشاوره تخصصی دارند تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

سایت سیمیا برای رفاه حال شما عزیزان خدمات مشاوره واتساپ کاملا رایگان نیز در نظر گرفته تا تمام نیاز های شما پاسخ داده شود و هیچ مشکلی برای پروژه خود نداشته باشید.

گارانتی 24 ساعته انجام پروژه ها در تمامی ایام هفته

همه پروژه های دانشجویی انجام شده در تیم سیمیا دارای گارانتی و پشتیبانی هستند. پس از تحویل و رضایت شما از کار، گارانتی پروژه ( که به مدت 72 ساعت می باشد) شروع خواهد شد. این پشتیبانی در 24 ساعت شبانه روز امکان پذیر است و به صورت کاملا رایگان ارائه می شود مجری موظف می باشد در طول مدت پشتیبانی به کلیه درخواست ها پاسخ سریع ارائه دهد.

تیم سیمیا در طی 72 ساعت به درخواست شما، پروژه را بازبینی کرده و در صورت بروز مشکل یا تغییرات آن را پشتیبانی می نماید. شما در طول انجام پروژه با واحد پشتیبانی واتساپ در ارتباط هستید و می توانید از روند انجام پروژه مطلع شوید پس نگرانی بایت نتیجه نخواهید داشت. همه چیز زیر نظر شما و به دست متخصصان حرفه‌ای سیمیا انجام میپذیرد.

به کارگیری برترین متخصصان انجام پروژه

تمامی متخصصان دانشجویی در مجموعه سیمیا از اساتید حرفه ای داخل و خارج از کشور تشکیل شده اند. آنها در انواع انجام پروژه های نرم افزاری و برنامه نویسی شرکت داشته و میدانند که برای هر پروژه چه نیازمندی هایی داشته باشند. از این رو همکاری با آنان سبب اطمینان و اعتماد از نتیجه خواهد شد. متخصصین دانشجویی سیمیا در پروژه های بزرگ صنعتی و تجاری، دانشگاهی، تحقیقاتی و… فعالیت دارند و به خوبی با شرایط مختلف تقاضای شما عزیزان آشنایی دارند. متخصصان ما در این مجموعه همه شرایط نام برده را دارند:

  • تسلط کامل بر موضوع
  • مهارت کامل بر نرم افزارهای مورد نیاز
  • مهارت های ارتباط با کاربران
  • متعهد در انجام وظیفه
  • مهارت کار گروهی تیمی

هزینه انجام پروژه دانشجویی با توجه به زمان آن چقدر است؟

هزینه انجام پروژه دانشجویی با توجه به زمان و حجم پروژه متغیر است. با این وجود در سیمیا بهترین قیمت ممکن را با توجه به کیفیت انجام آن به شما ارائه می دهیم.

نحوه ثبت سفارش برای انجام پروژه دانشجویی در سیمیا چگونه است؟

برای ثبت سفارش در سیمیا می توانید از طریق اپلیکیشن سیمیا، یا فرم ثبت سفارش در سایت اقدام کرده و یا از طریق ایمیل، واتساپ، تلگرام، سروش و اینستاگرام اقدام نمایید.

اپلیکیشن سیمیا را از بازار و مایکت دانلود کنید.

لینک پشتیبانی واتساپ، سروش و تلگرام در پایین وجود دارد.

پشتیبانی واتساپ سیمیا
سروش ثبت سفارش تلگرام

نشانی ایمیل سیمیا simiya_ht@yahoo.com می باشد.

از برقراری تماس برای هماهنگی پروژه خودداری کنید، حجم بالای سفارشات به ما اجازه نمی دهد تا از طریق تلفن پاسخگوی شما عزیزان باشیم، حتما درخواست خود را به صورت مکتوب و از طریق یکی از راه های ذکر شده فوق ارسال نمایید، درخواست خود را به طور کامل و با تمام فایل ها و توضیحات لازم ارسال نمایید تا مدت زمان بررسی آن به حداقل برسد. پس از تعیین کارشناس، در اسرع وقت به شما پاسخ می دهیم.

References

  1.  

·  OECD (2015). Frascati Manual. The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities. doi:10.1787/9789264239012-en. hdl:20.500.12749/13290. ISBN 978-9264238800.

·  ·  Mohamed tayeb, Sedeed. “کاربوم | زندگی شغلی بهتر”. karboom.io (in Persian). Retrieved 18 May 2022.

·  ·  “The Origins of Science Archived 3 March 2003 at the Wayback Machine“. Scientific American Frontiers.

·  ·  “Research”. Merriam-Webster.com. Merriam-Webster, Inc. Retrieved 20 May 2018.

·  ·  Grover, Vijey (2015). “RESEARCH APPROACH: AN OVERVIEW”. Golden Research Thoughts. 4.

·  ·  Creswell, J.W. (2008). Educational Research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (3rd ed.). Upper Saddle River: Pearson.[ISBN missing][page needed]

·  ·  “What is Original Research? Original research is considered a primary source”. Thomas G. Carpenter Library, University of North Florida. Archived from the original on 9 July 2011. Retrieved 9 August 2014.

·  ·  Rozakis, Laurie (2007). Schaum’s Quick Guide to Writing Great Research Papers. McGraw Hill Professional. ISBN 978-0071511223 – via Google Books.

·  ·  Singh, Michael; Li, Bingyi (6 October 2009). “Early career researcher originality: Engaging Richard Florida’s international competition for creative workers” (PDF). Centre for Educational Research, University of Western Sydney. p. 2. Archived (PDF) from the original on 10 April 2011. Retrieved 12 January 2012.

·  ·  Callaham, Michael; Wears, Robert; Weber, Ellen L. (2002). “Journal Prestige, Publication Bias, and Other Characteristics Associated With Citation of Published Studies in Peer-Reviewed Journals”. JAMA. 287 (21): 2847–50. doi:10.1001/jama.287.21.2847. PMID 12038930.

·  ·  US Department of Labor (2006). Occupational Outlook Handbook, 2006–2007 edition. Mcgraw-hill. ISBN 978-0071472883 – via Google Books.

·  ·  J. Scott Armstrong & Tad Sperry (1994). “Business School Prestige: Research versus Teaching” (PDF). Energy & Environment. 18 (2): 13–43. Archived from the original (PDF) on 20 June 2010. Retrieved 8 December 2011.

·  ·  Roffee, James A; Waling, Andrea (18 August 2016). “Resolving ethical challenges when researching with minority and vulnerable populations: LGBTIQ victims of violence, harassment and bullying”. Research Ethics. 13 (1): 4–22. doi:10.1177/1747016116658693.

·  ·  Lesage, Dieter (Spring 2009). “Who’s Afraid of Artistic Research? On measuring artistic research output” (PDF). Art & Research. 2 (2). ISSN 1752-6388. Retrieved 14 August 2011.

·  ·  Eisner, E. W. (1981). “On the Differences between Scientific and Artistic Approaches to Qualitative Research”. Educational Researcher. 10 (4): 5–9. doi:10.2307/1175121. JSTOR 1175121.

·  ·  Unattributed. “Artistic research at DOCH”. Dans och Cirkushögskolan (website). Retrieved 14 August 2011.

·  ·  Schwab, M. (2009). “Draft Proposal”. Journal for Artistic Research. Bern University of the Arts.

·  ·  Julian Klein (2010). “What is artistic research?”.

·  ·  Schiesser, G. (2015). What is at stake – Qu’est ce que l’enjeu? Paradoxes – Problematics – Perspectives in Artistic Research Today, in: Arts, Research, Innovation and Society. Eds. Gerald Bast, Elias G. Carayannis [= ARIS, Vol. 1]. Wien/New York: Springer. pp. 197–210.

·  ·  Topal, H. (2014). “Whose Terms? A Glossary for Social Practice: Research”. newmuseum.org. Archived from the original on 9 September 2014.

·  ·  Hoffman, A. (2003). Research for Writers, pp. 4–5. London: A&C Black Publishers Limited.

·  ·  “Swiss Science and Technology Research Council (2011), Research Funding in the Arts” (PDF).

·  ·  Henk Borgdorff (2012), The Conflict of the Faculties. Perspectives on Artistic Research and Academia (Chapter 11: The Case of the Journal for Artistic Research), Leiden: Leiden University Press.

·  ·  Schwab, Michael, and Borgdorff, Henk, eds. (2014), The Exposition of Artistic Research: Publishing Art in Academia, Leiden: Leiden University Press.

·  ·  Wilson, Nick and van Ruiten, Schelte / ELIA, eds. (2013), SHARE Handbook for Artistic Research Education, Amsterdam: Valand Academy, p. 249.

·  ·  Hughes, Rolf: “Leap into Another Kind: International Developments in Artistic Research,” in Swedish Research Council, ed. (2013), Artistic Research Then and Now: 2004–2013, Yearbook of AR&D 2013, Stockholm: Swedish Research Council.

·  ·  Leavy, Patricia (2015). Methods Meets Art (2nd ed.). New York: Guilford. ISBN 978-1462519446.

·  ·  Rahmat, Omarkhil. “Florence principles, 2016” (PDF).

·  ·  Garraghan, Gilbert J. (1946). A Guide to Historical Method. New York: Fordham University Press. p. 168. ISBN 978-0-8371-7132-6.

·  ·  Trochim, W.M.K, (2006). Research Methods Knowledge Base.

·  ·  Creswell, J.W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (3rd). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2008 ISBN 0-13-613550-1 (pages 8–9)

·  ·  Shields, Patricia M.; Rangarjan, N. (2013). A Playbook for Research Methods: Integrating Conceptual Frameworks and Project Management. Stillwater, OK: New Forums Press. ISBN 9781581072471.

·  ·  Gauch, Jr., H.G. (2003). Scientific method in practice. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 2003 ISBN 0-521-81689-0 (page 3)

·  ·  Rocco, T.S., Hatcher, T., & Creswell, J.W. (2011). The handbook of scholarly writing and publishing. San Francisco, CA: John Wiley & Sons. 2011 ISBN 978-0-470-39335-2

·  ·  “QUESTIONS ABOUT FREEDOM, DEMOCIDE, AND WAR”. www.hawaii.edu.

·  ·  Plato, & Bluck, R. S. (1962). Meno. Cambridge, UK: University Press.

·  ·  Sullivan P (13 April 2005). “Maurice R. Hilleman dies; created vaccines”. The Washington Post.

·  ·  Pawar, Neelam (December 2020). “6. Type of Research and Type Research Design”. Research Methodology: An Overview. Vol. 15. KD Publications. pp. 46–57. ISBN 978-81-948755-8-1.

·  ·  Creswell, J.W. (2008). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.

·  ·  Eyler, Amy A., PhD, CHES. (2020). Research Methods for Public Health. New York: Springer Publishing Company. ISBN 978-0-8261-8206-7. OCLC 1202451096.

·  ·  “Data Collection Methods”. uwec.edu.

·  ·  Kara H. (2012). Research and Evaluation for Busy Practitioners: A Time-Saving Guide, p. 102. Bristol: The Policy Press.

·  ·  Kara H (2012). Research and Evaluation for Busy Practitioners: A Time-Saving Guide, p. 114. Bristol: The Policy Press.

·  ·  Creswell, John W. (2014). Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th ed.). Thousand Oaks: Sage. ISBN 978-1-4522-2609-5.

·  Liu, Alex (2015). “Structural Equation Modeling and Latent Variable Approaches”. Emerging Trends in the Social and Behavioral Sciences. John Wiley & Sons, Inc. pp. 1–15. doi:10.1002/9781118900772.etrds0325. ISBN 978-1118900772.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *