آموزش, مقاله ISI, مقاله ترجمه به فارسي, مقاله علمي پژوهشي

نکات مهم در انتخاب یک عنوان مناسب برای مقاله علمی

یک عنوان مناسب، اولین فرصت برای برجا گذاشتن یک تأثیر خوب برای پذیرش مقاله است.

قطعاً انتخاب کلمات مناسب در صفحه عنوان اثر قابل توجهی در پذیرش اولیه مقاله تان توسط سردبیر و داوران خواهد گذاشت.

فست پریلند

در برخی از مجلات ممکن است در راهنمای نویسندگان مجله به نحوه انتخاب عنوان اشاره ای شده باشد. بنابراین همزمان که فایل راهنمای نویسندگان را دنبال می کنید به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

پریلند

ممکن است در فایل راهنمای نویسندگان به حداکثر اندازه مجاز کلمات عنوان اشاره شده باشد. بنابراین بر مبنای همان دستورالعمل اقدام کنید.

اما در صورتی که این مورد ذکر نشده باشد، توجه داشته باشید که عنوان باید خلاصه باشد. هیچ وقت سعی نکنید که همه نتایج و استنتاج های خود را در عنوان بیاورید و تنها مطمئن شوید که به سیستمی که در آن و یا روشی که با آن تحقیق شما انجام گرفته است اشاره کنید. بهترین عنوان عنوانی است کوتاه و با جملات واضح که استنتاج اصلی به دست آمده از نتایج را توصیف می کند. برخی عناوین نامناسب با کلماتی مانند “studies of …” شروع می شوند. مانند

Studies of the amino-terminal modification of sputase in the mouseStudies of the diffusion of photons in turbid media

در عنوان باید پارامترها و یا ویژگی‌هایی که شما مطالعه کرده‌اید و یا سیستمی که با آن کار کرده‌اید، آورده شود. به عنوان مثال عناوین فوق بهتر است این‌گونه بیان شوند :

The biochemical and physical properties of sputase from the mouseDiffusion coefficients for the movement of photons in turbid media

عنوان مقاله اولین راهی است که از طریق آن باید نظر خوانندگان را به آن جلب کنید. پس از انتخاب عناوین ناواضح و  طولانی که یک زنجیره طویل از اسم هایی هستند که به صورت صفت به کار رفته اند پرهیز کنید. به عنوان مثال عنوان

The effects of the cloned mouse fibroblast insulin receptor antagonist combinatogen on mouse lung explants in vitro

یک صفت و پنج اسم یک combinatogen  پروتئینی غیر واقعی را توصیف می کنند و تنها کسانی که اطلاعات بسیار خوبی با این موضوع دارند قادر به حلاجی معنای این عنوان خواهند بود!

مقاله شما ممکن است یکی از سری مقالات آزمایشگاهی که در آن کار می کنید، باشد. در این صورت اگر مقاله شما چهارمین مقاله در این سری باشد از عنوانی مانند “Studies of combinatogen, IV” استفاده می کنید. گرچه این عنوان به میزان زیادی بی محتوا است و تنها برای کسانی که مقالات شما را دنبال می کنند و با موضوع آشنا هستند و علاوه بر این مقالات اول، دوم، و سوم را که در ارتباط با کار شما بر روی combinatogen است به خاطر دارند. بنابراین توصیه می شود که عنوان شما به طور خاص به اصلی ترین یافته جدیدی که در آخرین تحقیقی که در این مورد انجام گرفته برگردد. در این حالت مقاله شما برای همه خوانندگان بالقوه (چه کسانی که کارهای قبلی شما را دنبال می کنند و چه کسانی که تازه با کارهای شما آشنا می شوند) کاملاً واضح و روشن خواهد بود.

اگر مقاله شما جدیدترین یافته ها را توصیف می کند و نتایج شما “new” است، باید از به کار بردن کلماتی همچون “first” و “novel” پرهیز کنید. خوب است بدانید که قبلاً توسط هیئت تحریریه مجله Journal of the American Chemical Society بیان شد، “زمانی که این صفات در عنوان یک مقاله به کار روند، به طور کلی نادرست و اغراق آمیز است و آوردن آن‌ها در عنوان لزومی ندارد”.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *