آموزش, وبلاگ سیمیا

 معرفی پایگاه علمی ایرانداک

 معرفی پایگاه علمی ایرانداک

پایگاه علمی ایرانداک، وب سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و همچنین مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران است و راهنمای خوبی برای دانشجویان در انتخاب موضوع پایاننامه است. علاوه بر آن شرط تصویب پروپوزال اینست که با استعلام از پایگاه علمی ایرانداک از تکراری نبودن موضوع اطلاع پیداکنید. موضوع پایاننامه ارشد و رساله دکتری نباید قبلا توسط دانشجو و دانشگاه دیگر انتخاب و یا در حال کار کردن باشد.

بدیهی است همه دانشجویان باید با مراجعه به وب سایت پایگاه علمی ایرانداک از انحصاری بودن موضوع پروپوزال و پایاننامه اطمینان حاصل کرده و در مورد نگارش های قبلی در حوزه مورد نظر نیز اطلاع پیدا کنند.در صورت وجود موارد مشابه قبلی دانشجو باید اقدام به تغییر موضوع کرده و یا با استناد به کارهای قبلی مشابه در پایگاه علمی ایرانداک، جنبه نوآوری و اختصاصی بودن کار خود را ذکر کند. البته برای اطلاع دیگر محققین و اجتناب از تکرار دانشجو موظف به بارگزاری یک نسخه کامل، پس از آموزش انجام پایاننامه، بر روی وب سایت پایگاه علمی ایرانداک است.

فست پریلند

پایگاه علمی ایرانداک

پریلند

پوشش محتوایی ایرانداک

بیش از 615000 رکورد اطلاعاتی از پایاننامه ها، مقالات همایش ها، طرح های پژوهشی، نشریات علمی و گزارشات دولتی بر روی وبگاه  پایگاه علمی ایرانداک موجود است که محققین و متخصصین می توانند از آن استفاده کنند! در این پایگاه به طور اعم می توان به این موارد دست پیدا کرد:

مجموعه ای از پایاننامه و رساله های دانشجویان ایرانی داخل و خارج از کشور از سال 1347 تا به امروز.

چکبده کاملی از مجلات علمی مربوط به سال 1348 تا به امروز.

چکیده مقالات کنفرانس ها از سال 1368 تا به امروز.

نمونه تازه های تحقیقاتی از سال 1372 به بعد.

بانک اطلاعات متخصصین و محققین و نامه های موضوعی خاص.

روش های جستجو در پایگاه علمی ایرانداک

امکان جستجو در ایرانداک به 3 صورت ساده، پیشرفته و حرفه ای وجود دارد:

جستجوی ساده: امکان جستجو با فیلد چکیده، عنوان، نویسندگان، موضوعات، کلمات کلیدی

جستجوی پیشرفته: جستجو با کد نوشتار و امکان انتخاب نوع منبع ، همایش،گزارش، پایاننامه، امکان انتخاب سال و..

جستجوی حرفه ای:  امکان استفاده از عملکردهای منطقی و جزئی تر سیستم

برای دسترسی به متن کامل پایاننامه باید دانشگاه شما قبلا در پایگاه علمی ایرانداک عضو شده و در تکمیل بانک اطلاعاتی گنجینه های این وب سایت مشارکت داشته باشد در غیر این صورت تنها چکیده مقالات را خواهید دید.

author-avatar

درباره simiya

simiya_ht@yahoo.com www.simiyacn.ir linkedin.com/in/zahra-aghajani-79655a16a 09392265610 تلگرام- لاین- واتس آپ- ایمو لطفاً فقط از طریق نرم افزارهای فوق و یا ایمیل تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *